Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 11 december 2011

Av Lena - 11 december 2011 22:02



En dag hände det sig att jag fick syn på en designtävling som annonserades ut i tidningen. En lampa, en ny lampa skulle designas på temat de fyra årstiderna. Jag är ingen designer, så jag lämnade över ärendet till Niklas, min son. Hösten kom krypande och med den mörkret. Vem behöver då inte en lampa som lyser upp? Något som får oss att se fram emot årstidens kommande växlingar.


 


Niklas nappade på tanken, satte igång att fundera. Han vann också tävlingen med sitt flexibla bidrag till de fyra årstiderna och tog emot ett välförtjänt pris för några månader sedan. Stort grattis!


 



I lördags öppnade utställningen med olika bidrag från en mängd designers i Kulturmagasinet i Sundsvall. Många timmar och minuter har han pillat, funderat, ändrat och klurat ut hur den ska se ut. Perfekt blev den till slut! Lampan är nu under tillverkning och vi bara längtar efter att få sätta upp ett exemplar här hemma. Kommer att finnas på Åhlens. Så håll utkik!



 


Många nära och kära kom till invigningen. Några hann dessutom höra ett invigningstal och få lite bubbel i glasen. De enda som saknades då var designern och hans familj, som aldrig hört talas om detta, trodde att vi hade hela dagen på oss och därför gjorde annat..... Typiskt!!!! Sånt här är långdragna historier sa den som varit med förut. Inte ens företaget som anordnade tävlingen var inbjudna. Suck!


Nåväl, en vinnare har vi familjen när det gäller design och jag kan inte säga annat än att det finns en mycket stolt mamma också till sonen och hans lampa "Look". Så stolt!


Hur kunde jag vara med och skapa en tålmodig designer? Jag som har så bråttom.....


Designmamman 

Av Lena - 11 december 2011 15:29

Grattis Johan Edin!


Med spänning följde vi din sprint i världscupen. Vi höll tummarna och kände oss stolta över dig. Tänk att Kovlandskillen Johan Edin är med ute i stora världen och tävlar i sprint i världscupen Davos. Fantastiskt!


Suportrarna Lena och Stefan/ Kovland

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards