Lilla Hönshuset

Alla inlägg under november 2009

Av Lena - 30 november 2009 20:08

 

Ingen rädder för bäver här, bäver här...

Det var nog så Mira tänkte när hon gav sig ut på tunn och hal is. Antagligen hade hon nog känt sig som på ännu bräckligare is om hon träffat på den lilla sötnosen med sylvassa tänder som åstadkommit detta. Snyggt jobbat!


Snyggt jobbat herr eller fru bäver alltså. Mira jobbade inte så snyggt mer än att det gick ungefär lika snabbt upp ur vaken som i den. Burr! Vi hann inte ens knäppa ett litet kort på henne.


Lena

Av Lena - 29 november 2009 15:48

 

Vi firade första advent med att åka till stugan och äta lunch där. Passade också på att hitta årets julgran. Så grön och grann och fin!


Mira tog sig, dagen till ära, ett litet oplanerat dopp i bäverdammen. Hon såg inte att det var tunn is under snön och PLOPP sa det bara. Hon som inte ens tycker om att bada på sommaren, blev minst sagt lite snopen.


Hade Mira haft dopklänning på sig, så skulle vi kunna säga att alla våra tre barn samt hunden är döpta på första advent. Jag döper dig till Mira, Eulalia,,,,


Nu har vi iallafall löst årets granproblem och den är så grön och grann. Dock ej inne i stugan ännu.

Lena


Av Lena - 28 november 2009 19:24

 

Nu längtar vi efter snö, vi och alla snöskoterförare.


Det är så underbart enkelt och härligt att promenera i skoterspåren och man tar sig nästan hur långt som helst på snön då. Det blir ljust och vackert och hunden blir inte lerig och måste bada så fort vi varit ute. Det uppskattar hon!


Till Norrsjön blir det kanske lite långt...


Jag längtar!

Lena

Av Lena - 25 november 2009 18:43

Var på afterwork med några "gamla" arbetskompisar. Jättetrevligt! Tiden bara flög iväg!


När jag kom hem tänkte jag på hur svårt det är att bryta upp, byta jobb, byta miljö och ge sig ut på hal is...


Nu är jag glad att jag vågade byta arbetsplats, trots att jag trivdes så bra. Nyttigt och bra för mig! Men vad svårt det kändes just då! Vilken ångest! Jag läste den här dikten på min avskedsfest:


Instruktion för skalbaggar


För att man ska kunna flyga

måste skalet klyvas

och den ömtåliga kroppen blottas.


För att man ska kunna flyga

måste man högst upp på strået

också om det böjer sig

och svindeln kommer.


För att man ska kunna flyga

måste modet vara

något större än rädslan

och en gynnsam vind råda.


(text; Margareta Ekström)


Visst är den bra! Lena


Av Lena - 23 november 2009 22:41

Vi har varit i stan ikväll och strosat, Mira och jag. Småpratat och strosat med min kompis Diana på Södermalm. Det är ljuvligt att strosa. Tänk, inte den minsta regndroppe! Det är man inte van vid.


Tack kompis, för en trevlig stund!

Lena

Av Lena - 22 november 2009 20:19


Vaknade till en härlig soluppgång över Navarn.

Kan aldrig se mig mätt på denna syn som möter mig när jag vaknar och tittar ut genom fönstret i Nava Hill Resort.


Igårkväll bastade vi och badade här under miljontals stjärnor i kolsvarta mörkret. Kallt så det gjorde ont i benen men helt klart rätt uppfriskande. Skönt att krypa in i bastun igen.....


Lena

Av Lena - 18 november 2009 22:26

Jag känner mig en aning sliten men oändligt lycklig!


Har precis skrivit det sista och enormt viktiga elevomdömet.

Med stor respekt för varje elev vill jag skriva framåtsyftande omdömen,

som leder till en positiv och utmanade utveckling hos varje individ.


Ett ansvarsfullt och roligt arbete!


Det handlar mycket om att som elev få känna sig sedd,

respekterad och innesluten,

delaktig och utmanad utifrån sina egna förutsättningar.


Eller som Dag Hammarskjöld uttrycker det:

Den som vill äventyret skall också uppleva det -

- efter måttet av sitt mod.


Godnatt!

Lena



Av Lena - 17 november 2009 21:56

 


Vill man bli fin,

får man lida pin!


Vi var på Lush i Gävle och inhandlade härlig ansiktsmask.

Rengör på djupet, skrubbar och återfuktar!


Verkar faktiskt en aning uppstramande också om man tittar på bildens stela posé.

Den kanske är mer för mammor då och inte döttrar???


Sov gott! Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards