Lilla Hönshuset

Alla inlägg under december 2009

Av Lena - 30 december 2009 17:27

Tiden går och när man tittar bakåt så inser man att det händer en hel del saker under ett år. Både roliga, spännande, tokiga och ibland även sorgliga händelser. Det är ju så det är att vara människa.


Tänker på dikten:

Alla dagar som kom och gick

inte visste jag att det var livet.


Det lider mot sista dagen på år 2009 och i morgon blir det nyårsfirande i Navarn med våra kompisar Mari och Håkan. Vad de är modiga! Tänk att fira nyår med oss utan el i denna stränga vinterkyla. Vad vi är lyckliga som har sådana kompisar! Underbart!

Vi eldar i kaminen, tänder massor av ljus och badar bastu, så löser det sig nog. Tror dock vi hoppar över att rulla oss i snön i år, men vem vet.


Hoppas vi slipper raketer och fyrverkeri för hundarnas skull.


Gott slut och gott nytt år alla kära släktningar, vänner, bekanta och obekanta!

Lena

Av Lena - 29 december 2009 20:29

Ibland blir man fast i ett hjul, ekorrhjul!

Visst var det roligt att åka till stan och shoppa idag men det känns som att köplustan fick sitt före jul och nu är jag fri från den. Hurra!


Nu väntar jag på att bli fast i ett annat ekorrhjul. Eller är jag redan det? I ledighetens ekorrhjul. Hjälp! Är det nyttigt eller farligt?


Förfärligt nyttigt tror jag!

Vi snurrar på....

Lena

Av Lena - 28 december 2009 19:47

Nava Hill Resort i vinterskrud!

Så vitt och vackert som det någonsin kan bli.


Idag for vi iväg och skottade oss fram till stugan. Första gången sen snön föll och hade vi inte haft svärfars snöslunga, så hade även vi fallit. Fallit pladask!


Fallit pladask för allt det vita och vackra! Så mycket vitt och så väldigt vackert!


Tack vare snöslungan kunde vi njuta också.

Härlig vinterlycka!

Lena




Av Lena - 27 december 2009 14:00

Det är så lugnt, så jag har nästan glömt bort hur det är att ha femtioelva bollar i luften samtidigt...


Tror jag behöver det här.


Lugn och ro från mig till dig!

Lena

Av Lena - 26 december 2009 02:36

Precis mitt i natten nu och jag sitter och väntar på att få åka in till stan och hämta mina tre ungdomar. Vilken tur man har som har ett så angenämt uppdrag.


Oj, nu ringer de!

Lena

Av Lena - 25 december 2009 15:23

Juldagen!

Den absolut lugnaste dagen på året tror.


Man tar en promenad, äter lite goda rester, softar i soffan, spelar lite spel, mumsar godis, läser en bok och njuter av alla de som finns runt omkring.


God juldag!

Lena

Av Lena - 23 december 2009 23:50

Tiden tickar på och plötsligt är klockan 5 i 12 så här natten före julaftonen. Tänk att vi hann med allt och lite till även i år. Klapparna är köpta och nästan alla är också inslagna. Maten är så gott som klar och nu väntar en tid av lättja där vi bara äter, myser och försöker att varva ner från vardagsstressen.


Hönsen blir bjudna på brännässlor, hunden får en extra gobit och till och med undulaten får frukt och honung på en en egen pinne.


Nu har vi jul i vårt hus!


God jul alla vänner och bekanta!

Lena

Av Lena - 21 december 2009 23:52

Nu mina vänner och bekanta,

nu tar jag


JULLOV!!!!




Men inte från Lilla Hönshuset förstås....


 Lena



Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards