Lilla Hönshuset

Alla inlägg under november 2013

Av Lena - 27 november 2013 23:15


Ska man simma med eller mot strömmen???

Idag valde vi att simma mot!


Istället för glögg och pepparkaka så valde vi surströmming, tunnbröd och västerbottenost.

Så himla gott! Inga kallsupar vart det trots motströms.

Lena

Av Lena - 25 november 2013 22:12


Ljuvliga dofter i huset och hela himlen får plats under bakduken.

Lyfter på ena hörnet..,


Saffransbullar med chokladfyllning. Dubbelt upp av dubbelt gott.

Receptet hittar du på min arbetskompis Anna-Lottas blogg "en kaka i ugnen". Där har hon en hel uppsjö med himmelskt goda godsaker. Ta dig en titt!


Jag blundar och njuter!

Lena

Av Lena - 24 november 2013 20:58



Bästa julmarknaden på Ånäsparken i Kovland idag.



Ny krans till dörren!


Havtornsmarmelad och havtornspulver till morgonfilen för att vi ska må allra bäst!

Massor med nyttiga vitaminer! Våra egna nyplanterade buskar hann aldrig ge någon frukt i år. Kanske nästa år?


Allra gladast blev jag ändå över min nya rosenmössa!


Kolla in rosenknoppen allra överst på mössan! Jag blev helt galet förälskad i mössan och köpte den såklart. Vilket fint handarbete.

Finaste mössan på bästa marknaden!

Tack för en härlig söndag.
Lena

Av Lena - 21 november 2013 22:19


38 år går så fort....,



Idag är det 38 år sedan vi dansade första gången på folkets hus och sedan har vi dansat många danser...

Jag tjuvade honom på damernas tjuvdans. Finns sånt nu för tiden?

Sedan dansade vi sista dansen...


En rolig ungdomstid.

Småbarnsåren gick sedan av bara farten!

Jag kan konstatera att 38 år går fort. Alldeles för fort!

Lena

Av Lena - 20 november 2013 21:28



Ikväll var det skaparröj, ett riktigt bockparty!


Det växte fram tjusiga, krokiga, tokiga och roliga bockar av stickigt granris på logen i Selångers hembygdsgård ikväll.

Julpyzzel för vuxna!


Min blev rejält skäggig, skäggigare än Mira! En rock'n'rollbock!


Några bakade segkakor i bagarstugan. Köpte hem och bjöd lilla gubben på favoritmacka och mjölk till kvällsfika.

Bocken placerade sig ute på gården.
Lena

Av Lena - 18 november 2013 21:03


Stormen Hilde drog fram över Norrland. Med buller och brak!


12 grader varmt i mitten av november och vi strövade i skogen, hunden och jag. Vilken ljuvlig dag!

Sedan kom stormen.


På natten blåste det så vi trodde taket skulle lyfta.

Vaknade om och om igen och önskade bara Hilde dit pepparn växer! Orolig för alla träd runt stugan...


Hilde var dock som en liten pust, ett lätt andetag...

... om man jämför med katastrofen i Filippinerna.

Jag tänker på alla oroliga, rädda och fullständigt förkrossade medmänniskor där. Huvaligen!

Drog mitt lilla strå till stacken och skänkte en slant. En droppe i havet förstås men ändå en liten liten droppe i allt det stora hemska.

Hilde, hon var som en liten pust hon.
Lena

Av Lena - 12 november 2013 22:28



Bättre en fågel i handen än tio i skogen.

Eller...



Bättre gympa en gång än ingen gång!

Tog mig i kragen och gick på ett roligt gympapass ikväll. Alltid lika roligt att vara där och alltid lika besvärligt att masa sig dit. Att det ska vara sånt motstånd???



Mycket lycklig och nöjd med mig själv när klockan slog halv 9 och duschen väntade på en svettig och slutkörd
Lena

Av Lena - 10 november 2013 17:34



Lilla julafton i vårt hus!



Peter hemma några dagar och hann med att fixa datorn så den inte tar oändligt lång tid längre. Har hotat med att kasta ut den genom fönstret ett antal gånger!!!



Dessutom rensade han bland sladdar och kablar, så nu finns det plats för nya?



Hunden fick massor av extra kärlek!


Och vi firade far med fika på säng!

En farsdag, lite utöver det vanliga.
Nästan som en lilla julafton för oss alla här hemma.
Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards