Lilla Hönshuset

Alla inlägg under juli 2013

Av Lena - 27 juli 2013 09:17

Mitt i sommaren njuter vi på Norra berget av BAO, Benny Anderssons Orkester.

[Bild]

Vilken folkfest! 4200 andra glada människor och vi njöt i varma sommarkvällen av svensk musik av allra högsta rang. Underbart!

[Bild]

Helen Sjöholm, Tommy Körberg, Kalle Morelius och ett glatt spelande gäng bjöd på sig själva för full hals.

[Bild]

Många var vi som dansade, umgicks och åt vår pick-nick bland andra glada kända och okända.

Jag känner mig påfylld av energi och glädje.

Tack BAO!
Lena

Av Lena - 21 juli 2013 00:12


Slappartider!  


Hemma och tvättar, vattnar, handlar upp i förråden och kollar statusen i Lilla hönshuset.


Fortfarande en höna som sitter i arrest, då hon inte accepterar de andra i flocken. Hon är alldeles för sur för att att vara en trevlig medlem i familjen Höns. Vi väntar och ser om det blir bättre... Pust!

Säkert hormoner som spökar    


Sitter också läser bloggar som jag följer och inte kunnat läsa när vi varit i vår elfria stuga. Ett sant nöje och det blir många sidor, som en följetong att läsa och ta igen. Spännande!


Slappartider då man gör lite vad man vill. Skönt!

Lena

Av Lena - 14 juli 2013 10:54

Fantastiskt land vi bor granne med och fantastiskt land vi bor i!

Har plockat upp båda sönerna efter vägen och tar med oss dem hem.

Snart är hela familjen samlad igen för en liten tid.

Lycka!

Längtar jag hem till Olivia och Mira.

Är på hemväg!
Lena

Av Lena - 12 juli 2013 18:49

Njuter av 28 graders värme och ljuvliga vindpustar i Oslo.

Efter en hisnande och vacker resa är vi nu hos kära sonen i Oslo.

Sevärdheter och trevligheter varvas friskt. Vi saknar Lene här förstås!

Ha de!
Lena

Av Lena - 6 juli 2013 16:40

Som vi vill ha det.

Det är jag!

Friluftsteater i Döda fallet igårkväll. Shakespeares "Som du vill ha det" var toppen. Som vi ville ha det, var dock inte vädret tyvärr.

Tur att jag tog med mig regnkappan att dyka in i.

När regnet var över kom småkrypen fram! Småsvea som är mindre är den minsta knott bits alldeles förfärligt och tränger sig in på de mest omöjliga ställen. Stefan stannade kvar under regncapen och såg friluftsteater genom plastruta.

På väg hem stannade vi till vid Utsikten i Liden och hade lite räkfrossa och kafferep.

Vilken vacker utsikt över Indalsälven!

En friluftsteater med snurrande läktare där publiken fick snurra beroende på scen.

Synd att Eva Fröhling var sjuk.

Annars var det mesta som vi ville ha det! Skojsigt och med trevligt sällskap!

Lena

Av Lena - 5 juli 2013 17:16

Närheten till Höga Kusten gillar jag! Anders Åberg har tolkat sin bild av dessa höga berg och djupa dalar. För den som inte har varit på hans restaurang och hans samlingsmuseum kan jag varmt rekommendera det.

Den här gången gästade vi dock inte Mannaminne utan Mats och Ulrika i deras nya och fina sjöbod i Ådalen. Vilken rolig dag och kväll så full av skratt!

Solnedgången, som egentligen inte var någon solnedgång för solen gick aldrig ner, var himmelsk!

Tack för en trevlig fest!

Kram från Lena och Stefan

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards