Lilla Hönshuset

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lena - 24 oktober 2011 20:51

 


En fantastisk helg i Tallinn med glada tjejkompisar. Lite grått väder, men vad gör det...

Hjärtat var varmt, vi var proppfulla av skratt och på det bästa och soligaste humöret.


  


Köpte en krans att sätta på dörren eller kanske lägga som dekoration på bordet. Vi har ju så glupska småfåglar, som pickar i sig det mesta och det är ju inte alltid som det serveras tillräckligt goda delikatesser i restaurang Lilla Hönshuset. Då ligger vackra höstkransar med dekorativa bär i riskzonen...



En otroligt trevlig lunch på Olde Hansa. Ett skönt avbrott från shopping bland ullsockar och lintottar. Varm och gemytlig stämning med bara levande ljus samt humöret på topp! Skål!


   


Ett, två, tre hutt! Pepparsnapps.



Varm och mustigt god köttsoppa.



Ljust öl med lätt kanelsmak.


   


Vill ha!


Tallinn igen, en annan dag!

Lena


Av Lena - 18 oktober 2011 22:13

 

Ovädret och regnet rasade runt knuten och vinden piskade allt och alla som vågade sig ut idag. Hunden masade sig motsträvigt ut över tröskeln när det var dags för kvällspromenad. Vilket hundväder!


Efter att ha sovit min Törnrosasömn hela eftermiddagen, kvällen och natten igår hade jag fått tillbaka tillräckligt med krafter för att ta mig till jobbet idag. Fortfarande snörvlig och lite matt och platt. Trodde på allvar inte att jag skulle stanna där hela dagen men plötsligt var klockan halv 5 och jag var kvar. Hur det kan bli!


Städat och stökat hela kvällen. Jag undrar vad jag försökte städa bort? Damm och annat smått och gott följde med av bara farten.


Som ett ovädersväder for även jag omkring.

Lena

Av Lena - 17 oktober 2011 20:10

 

Snörvel, snörvel.


Fick gå hem från jobbet idag. Snuvig, hostig, blank i ögonen och varm i pannan. Den fantastiska vännen i nöden, Ipren, hade gjort sitt under skoldagen och nu var det bara kudden som hägrade.


Plums ner i sängen och sedan sov jag med Mira tryggt och värmande bakom knävecken i flera timmar. Det gjorde susen det!


Hoppas på bättring inför morgondagen.


Snörvel Lena

Av Lena - 13 oktober 2011 21:57

 

Ljuvliga dofter sprider sig i vårt hus. Vi sitter till bords och njuter av en riktigt god middag. Surströmming!


Jag är lite omständig och det tar lite tid för mig att anordna den på mitt sätt. Först smör på hårt tunnbröd, Västerbottenost, potatis, surströmming, eventuellt lite rom, hackad lök och till sist ett lock av Stödebröd som är det allra bästa tunnbrödet. Mmmmmm så gott!


Avnjutes sakta och avsmakas väl.


Surströmmingsälskaren Lena

Av Lena - 9 oktober 2011 10:03

 

Även där det ser ut att vara helt dött, finns det liv som kämpar och spirar.


Vår flitige skogsarbetare och idogt arbetande herr eller fru Bäver kämpar för att bygga sin lyxvilla, utan att för ett ögonblick tänka på konsekvenser för miljön och andra som också vill leva och njuta av denna skog.


En liten figur som påverkar stort. Imponerande!

Lena

Av Lena - 3 oktober 2011 20:53


Friskvårdstimme, utan recept.....

Det härliga vädret lockade ut oss i skogen en timme innan vi gick in och gjorde kvällsmiddag. Det gäller att passa på, mörkret kommer smygande allt tidigare.



Skönt att få andas in lite skogsluft och må gott när man strövar bland stock och sten. En och annan svamp droppade ner i korgen också. Kan inte låta bli!

      

Visst känner man sig lite mossig ibland men jag uppskattar verkligen tystnaden och lugnet i skogen efter en hektisk dag, där man helst ska klona sig själv för att hinna med allt man vill.


En härlig friskvårdstimme, alldeles gratis, mitt inne i storskogen.

Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards