Lilla Hönshuset

Alla inlägg under april 2014

Av Lena - 23 april 2014 22:20



Idag, på självaste Shakespeares födelsedag, firar vi världsbokdagen.
Hurra, hurra, hurra!


Den första sagan, den första språkinlärningen, de allra första stegen in i böckernas värld.




Små upplevelser som blir stora tillsammans.




Sen kan man läsa precis vad man vill!

Trodde inte att Ove var så intressant att lära känna. Vilken upptäckt!

Tur att jag fick träffa honom genom böckernas värld.



Tur också att jag orkade läsa Hellsing var och varannan kväll när barnen var små. En fantastisk språkeriare! Ibland blev jag less på hans ordvrängeri och försökte gömma boken...

Tänka sig...

Kanske bidrog han till att mina vuxna barn nu är goda läsare...

"Det föll en liten vattendroppe genom ett hål i paraplyet. En blank liten droppe vatten. En droppe som var som en pärla. Den studsade mot Fröken Hit-och-dits näsa och vidare ner i hennes hand. Där låg den och glänste som en pärla och var vacker."
Av Lennart Hellsing

Fröken Hit-och-dit och jag firar världsbokdagen idag.

Hurra, hurra, hurra!

Bokslukaren Lena


Av Lena - 23 april 2014 12:24


Påsklov!

Firar denna dag med att prova synen.



Tar också chansen att välja och vraka mellan alldeles för många bågar till de nya glasen. Pust!

Tänk vad jag kommer se allt klart och tydligt nu. Boktexter, blommor, allt grönt och skönt, stickbeskrivningar, andra mönster samt dammråttorna och spår efter lurvig liten hund.

På gott och ont!
Lena

Men nu MÅSTE jag välja båge!!!!!

Av Lena - 14 april 2014 20:08



Har börjat räkna in familjen inför påsken. Härligt!


Olivia hemma från Lund och idag hade jag därför världens bästa träningskompis på gym.

Glatt, kreativt och vansinnigt skojsigt!

Snart är alla barn hemma och vi blir ett riktigt stort gäng på träningen!

Lena


Av Lena - 2 april 2014 12:21


Idag är det Internationella barnboksdagen.

En dag värd att uppmärksammas och firas!


Med stor glädje och ännu större inlevelse berättar Noel om sin favoritbok från när han var liten.

Alla blir så nyfikna och vill höra mer!


Vem kan missa att bli nyfiken på en så här skojsig bok och en så entusiastisk bokförmedlare?

Inte jag!

Uppmärksamma barnboksdagen idag är min uppmaning till dig.

Fröken Lena

Av Lena - 1 april 2014 20:59



En dag som denna får man vara beredd på att bli lurad, grundlurad!


Dagen idag bjöd dock på att jag blev både skrämd och lurad!

Den här hemska lilla kanaljen gömde sig runt hörnet och skrämde sin fröken så att kaffet höll på att flyga i taket. Hujedamig!

Ursäkta en suddig bild.

Fröken Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards