Lilla Hönshuset

Alla inlägg under mars 2010

Av Lena - 31 mars 2010 21:52

Nu ska jag ut i husets alla vrår och leta påsktuppar. Konstgjorda, hårda, stillasittande, prydliga, lugna små söta tuppar.


Inte tuppar som vår Karlsson på taket som flirtar flitigt med sina damer, sträcker på halsen för att visa hur stilig han är, vältrar sig i rabatter, tydligt visar att han är tupp i hönsgården och väcker alla grannar kl 04.00 om man råkat glömma att stänga hönshusets lilla lucka... Kuckelikuuuu....


Ja, några av dessa hårda men prydliga paket ska nog fram i år också. Men tacka vet jag trots allt våran Karlsson. Det är en riktig karl det för sin tuppkam. Full av charm och ståtlighet!


En riktig påsktupp kan man säga!

Lena

Av Lena - 29 mars 2010 22:25

Helledudane då.....

Så himla liten, späd och intetsägande. Hur ska det bli något gott utav något så uschligt?




Men.....


Snart kan jag gå ut i växthuset och hämta in famnen full av solvarma, röda och mogna tomater. Kanske blanda med lite basilika och mozzarella. Möjligtvis en grillad köttbit till. Troligen också ett glas fylligt och rött vin därtill.


Tänk att nåt så litet och uschligt kan bli nåt så gudomligt gott och värt att vänta på.


Nu ska vi vänta på solen tillsammans, mina små taniga plantor och jag. Med eller utan gröna fingrar.

Lena

Av Lena - 25 mars 2010 19:58

 


Nu är till och med hönsen grå, grå, grå. De längtar efter solen och att få gå ut och krafsa i jorden, hitta en och annan liten godsak att mumsa på och vältra sig i rabatterna. Det är vår i luften och det känns ända in i Lilla hönshuset.



Kammen är blek, fjäderdräkten är inte lysande och vacker. Garderoben behöver bytas ut och kammen fixas till. De väntar och bidar sin tid. Snart, mycket snart.


   


Vi öppnar upp och låter vårluften sippra in så fort vi är hemma. De tittar nyfiket ut, pratar i förtroende med varandra men vägrar att gå ut så länge de måste gå i snö. Snö är absolut inget för en hönsfamilj. Helt klart under deras värdighet att måsta frysa om fötterna.


Det är vår i luften och det är vår i Lilla hönshuset!


Vi längtar....

Lena

Av Lena - 23 mars 2010 19:08

 

Min älskling Mira!


 


Prinsessa av Kovland och chef för nedre Norrland!


Puss från matte!

Av Lena - 22 mars 2010 22:47

 

Hurra!

Timrå vann med 6 - 3 mot HV 71 i tredje kvartsfinalen. Äntligen!


Det firar vi med lite kvällste och levergodis till hunden.

I morgon blir det spagetti för hönsen. Det blir fest det!


Heja på Timrå!

Lena

Av Lena - 21 mars 2010 15:17

 


Var man än står och var man än går så finns det spår, som lämnats av någon. 


Jag läser Timo Räisänens krönika "Jag kände mig nära kollaps", i Göteborgsposten den 21 mars 2010, efter att han träffat sin nya idol Nina på "Min stora dag" i Umeå. Man vill bara gråta.....


http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.312974--jag-kande-mig-nara-kollaps-


http://www.minstoradag.org/Nyheter/Nina_traffar_sin_idol_Timo_Raisanen/


och man gråter.

Lena

Av Lena - 18 mars 2010 23:37

 

May the road rise up to meet you

may the wind always be at your back

may the sun shine upon your face

and the rain fall soft on your fields.

And until we meet again

may God hold you

in the palm of His hand.


Irländsk visa och bön



Idag lämnade Nina sin familj och sina vänner för att som ängel gå vidare till en annan och bättre plats högt ovan molnen. Bara 18 år och drabbad av cancer i sitt unga varma hjärta. Ett hjärta där så mycket annat borde få ha funnits. Kärlek och ungdomlig lycka! Men livet är inte rättvist.


En fantastisk tjej på alla sätt som jag är tacksam för att fått träffa och för att min dotter fått lära känna.


Sov gott Nina! Du har kämpat klart.

Lena




Av Lena - 17 mars 2010 20:38

 

Supertrött - supersött

Supermatt - superantikatt

Superslapp - superklapp


Superont i halsen har faktiskt jag.

Superrysningar i hela kroppen.


Jag skulle nog behöva ta mig en supervila precis som min älskling Mira.


Nej, nu ska jag rycka upp mig! Kanske en superwhiskey?

Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards