Lilla Hönshuset

Alla inlägg under december 2015

Av Lena - 30 december 2015 01:51



Kallt om öronen idag! Latmasken sa åt mig att stanna inne en sån här dag...




Bet ihop!

Promenad på Norra berget med en liten hund som skakade i benen för det var så kallt.



Ny almanacka inhandlades. Den är som bäst nu. Tom på varje sida!



Lite god mat, film och stickning. Det är som bäst nu! Bara lata sig!

Det känns riktigt bra det. Lata dagar.
Lena


Av Lena - 29 december 2015 01:57



Trött på julmaten...



Invigning av pizzastenen hos Niklas.




Vegetarisk pizza blev det.



"Gudfadern" sedan på film såklart.


Mira gjorde sitt nästa för att stämma in i de italienska tonerna, så hon snarkade på italienska ikväll.


So long!
Lena



Av Lena - 28 december 2015 00:50



Isen låg blank som en spegel men var läskigt genomskinlig.

Vi såg varje sten under vattenytan. Magiskt!



Ett glatt gäng som trotsade minus 12 grader och gav sig ut med skridskor på Navarns is.



Det dånade, mullrade och fullkomligt sjöng om isen. En mäktig upplevelse!


En ovanlig dag utan snö på isen här i Norrland.



Efter min lårskada blir jag nog aldrig en skridskoprinsessa på isen trots mina gamla skridskor av märket Princess Lyx.

Dagen var i alla fall en dag av vardagslyx med största skridskoplanen framför fötterna.


Lena


Av Lena - 26 december 2015 17:06



Blixt och dunder!

Helt plötsligt var julen här igen. Juldagar som först är fyllda av snabbt tempo och sedan blir enbart slöa och sköna. Så lata och sköna!



Niklas kom med egenproducerad öl från Granlo till julbordet. Riktigt, riktigt gott!

Peter dukade upp med go'saker i mångfald och fortsatte koka och kocka här hemma till vår stora lycka.

Olivia kom inklivande med inspiration och kreativitet när det gäller vårt silversmidande och helt plötsligt är vi på gång igen även med det.




Som vanligt var Mira mest intresserad av paketen och om det kanske skulle finnas något gott till henne.



Till slut kom vår fantastiska tomtefar och svettades hos oss ett bra tag innan alla klappar var utdelade.

En härlig helg tillsammans med nära och kära.


God fortsättning på julfriden!
Lena




Av Lena - 23 december 2015 00:25



Äntligen kom den...



... snön.

Helt plötsligt blev det vitt och vackert ute igen. Isen och halkan försvann. Till och med all grå smuts och lera gick upp i rök.

Lagomt till jul. Hoppas allt vitt och vackert får vara kvar över julen!




I morgon väntar hopp och skutt i vita snön. Förhoppningsvis!

Åh, vad vi har längtat!
Lena

Av Lena - 19 december 2015 00:59



Plötsligt infinner det sig bara...

Så himla skönt!


Fantastiskt snälla, Goa och omtänksamma föräldrar gör det lilla extra och bjuder på något gott. Mums!

Fantastiskt snälla, Goa och snälla säger tack för den här terminen.

Alla dessa får mig att slå frivolter och orka dubbelt upp igen!



Världens bästa pedagoger har jag turen att jobba med och de har berättat gör mig vad de ser fram emot nästa termin. Det ni!

Tack att ni finns!

Värsta bästa lugnet infinner sig och jag inser igen att jag och våra elever på skolan är lyckligt lottade.

Vilka förutsättningar. Och det är det många som bidrar till.


Värsta bästa lugnet' De luxe!
Lena



Av Lena - 17 december 2015 22:47



Var och tittade på små söta dvärgschnauzervalpar. Bara tittade!



En så söt liten kille på 6 veckor. Fick mitt hjärta att smälta direkt.



Så otroligt lätt det skulle vara att säga: ja tack!

Tog mitt förnuft tillfånga och bara tittade. Snusade lite på honom, luktade, gosade lite och blev slickad i mungipan. Så söt!





Just nu passar det inte med en valp hemma hos oss men oj så svårt att motstå.

Vad skulle Mira säga och tycka?

En annan gång. För nu bara smygtittade jag lite.

Lena


Av Lena - 16 december 2015 21:59



Julpyssel och jullunch på skolan idag. Så härligt att se stora som små njuta av trevligt och glatt umgänge och riktigt god mat.



Själv stod jag i baren och serverade julmust, päronsoda eller äppeljuice till små och lite större elever med tindrande ögon. Bästa sysslan idag!




Efterrätten var Ris ā la Malta. Inte varje dag man får det på skolan.

Allt gick åt!



Alla nöjda och glada. Monica och jag likaså!

Jullunchdagen är en av de allra bästa dagarna på läsåret tror jag.

Rektor Lena




Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards