Lilla Hönshuset

Alla inlägg under oktober 2015

Av Lena - 31 oktober 2015 18:40


Att strosa, vandra, promenera eller gå på tur i fjällen...


Det är meditation och avkoppling för stressade själar.

Så skönt!


Bara att lyssna till vattnet och vinden ger frid och ro.

Härligt väder!


- Vi delar på fikat, husse!

Aldrig smakar kaffet så gott som utomhus.


Fin utsikt på Bräckvallen. Här står tiden stilla...



Världens vackraste hund, Mira, fick lifta på ryggen för att vila benen ibland. Hon är 13,5 år nu men pigg och glad.

Minst 5 km hoppade hon dock fram och sprang livfullt i fjällterräng idag.




Skönt var det nog ändå att få sitta tryggt på husses rygg en stund.

En liten stund är ingen stund, för tiden står stilla i fjällen!

En ny tur i morgon. Ser fram emot det.

Lena


Av Lena - 28 oktober 2015 23:46



Höstlov för Mira och mig.



Hon om någon kan konsten att koppla av. När dom helst och hur som helst.



Man ser nästan inte vad som är upp och ner på denna ljuvliga lilla figur. Helt huvudlös ser hon ut att vara...

Men hon njuter som ingen annan och jag gör mitt bästa för att koppla av lika bra!

Vi ligger i hårdträning på höstlovet! För att bara koppla av.

Lena

Av Lena - 26 oktober 2015 22:20


Att man kan bli så lycklig!!!


Så glad och lycklig av att plötsligt finna sin son på Birsta city när vi båda var där och lunchade. Spontan lycka!



Så lycklig över att min dotter ser fram emot att mamman kommer ner till Malmö och hälsar på. Vill hon verkligen att jag ska komma? Otroligt!




Lycka över att Jönköpingssonen äntligen kommer hem en sväng ändå nästa helg. Kort men intensiv lycka!


Lycka över att snart vara ledig och tillbringa dagar med denna lilla älskling!



Lycka att få tillbringa livet högt i det blå med denna älskvärda man.


Jag har tur jag! Lycka!

Ta hand om dig
Ta hand om mig
Ta hand om varandra
Ta hand om denna plats

Lena







Av Lena - 7 oktober 2015 23:17



Grillad kyckling, bagette och lite sallad.

Allt som behövs för att det ska kännas lyxigt och genuint en vardagskväll i oktober mitt i skogen.


Fort hem efter jobbet och fort till skogen. Till Boan. Fäbodvallen.

Tände några ljus och mådde gott en stund mitt i lugnet.

Hittade några svampar innan det blev för mörkt.

Trevlig middag!
Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards