Lilla Hönshuset

Alla inlägg under maj 2014

Av Lena - 29 maj 2014 23:39



Härliga torsdag då man helt plötsligt blir ledig utan att be om det!


Vi tog frukosten med oss och gick till Prästtjärn.

Förr gick vi tysta och stilla för att möjligtvis få stöta på något djur.

Numer pratar vi hela tiden för att varna björnen att vi är på gång.

En räv såg vi dock när vi satt tysta för att tugga i oss äggmackan och ta en slurk kaffe. Han kom smygande för att kanske ta sig lite vatten i värmen.



Gott om myror var det och de har byggt på sitt hus rejält sedan förra året. Där är det nog inte bostadsbrist.




I Prästtjärn blommar hjortronblommorna för fullt. Måtte inte nattfrosten ta dem.

Fridfullt var det! På vår frukostpromenad.

Lena

Av Lena - 27 maj 2014 23:25



Gula vågor skvimpade mot stranden och göken gal i högan sky.

Värmen närmade sig Medelhavsnivå och vi hade nästan lust att ta oss ett dopp.



Om det inte varit för allt det gula. Vilken polleninvation!

Aldrig skådat dess like och jag kom av mig i mina försök att locka på göken. Tar upp den kärleksaffären nästa helg...

Hoppas all pollen är borta då.
Lena

Av Lena - 25 maj 2014 16:16



Grattis till alla starka, smarta, drivkraftiga, snälla, goa och fina mammor på er dag idag!



Familjen Kråka har nu fått tillökning och passade på att ha storstädning därhemma.


Blev lycklig när jag såg herr Kråka hämta hem de kakor som jag la ut på bryggan till dem.

Va skojsigt att få bidra till ett morsdagsfirande högt uppe i tallen!



Att fira min egen mamma var inte så lätt. Fanns ingenstans att sätta en blomma och göra lite fint. Trist!


Bäst av allt var ändå kuvertet som jag äntligen fick öppna!

Ett morsdagskort utöver det vanliga!

Jag med klänning, handväska och lilla hunden och inuti de finaste ord man kan läsa!

Mitt hjärta svämmar över!

Mamma till de tre allra finaste! Lena




Av Lena - 21 maj 2014 20:00



Vilken höjdarkväll!

Igår var jag på betongkurs och gjorde en värsta fin kruka. Tror jag...

Får hämta hem den nästa vecka.



Trevligt att umgås med kreativa och glada människor som längtar efter att få skapa något.

Glada skratt och gott kaffe.



Fick tips om hur man gör en egen dörrmatta.

Bra va!



Eller varför inte en platta i trädgården så man vet var norr, söder och upp och ner är någonstans. Kan vara bra att få hjälp med att ha koll på...



Bäst av allt, snyggast av allt och mossigast av allt var ändå den här bänken. Vilken skönhet!

Mitt kreativa jag fick blomstra igår på betongkursen.

Tack och hej!
Lena

Av Lena - 19 maj 2014 22:48



Vilken folkfest Oslo bjöd upp till den 17 maj!


Dagen började så flott med champagne, jordgubbar, äggröra, lax och mycket annat smått och gott till frukost.



Musik till maten då trummor och blås stod för underhållningen utanför fönstret.


En folkfest utan dess like och jag tror aldrig jag sett så många glädjas tillsammans på gator och torg.


Hela hovet vinkade glatt åt oss i slottsparken och alla njöt av sommarvärmen.


En dag att minnas. I Oslo med nästan hela familjen.

Gratulerer med dagen!
Lena


Av Lena - 11 maj 2014 21:45



På besök med härliga vänner i Uppsala hela helgen.




Ett glatt och härligt gäng! Många goda skratt och dråpligheter under helgen.





Teater och shopping. Strövtåg och lufsande runt i en fin stad.



Besök i domkyrkan. Seriöst ibland!




God mat....



..... och dryck.




Våren hade kommit betydligt längre här än hemma.


Ett nice besök i ett fint Uppsala men till slut ändå skönt att komma hem!

Lena

Av Lena - 8 maj 2014 22:51


För länge sedan lärde jag känna en speciell liten tjej.

Helt plötsligt skildes våra vägar när jag bytte arbetsplats.

Men alla elever lämnar små spår kvar i ett frökenhjärta.


I en liten prylhylla i stugan finns dessutom ytterligare ett minne kvar av henne, en liten jordgubbsgumma.

Fick plötsligt syn på henne, tänkte tillbaka och mindes.

Mina minnen.


En liten jordgubbsgumma. Precis som jag!

Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards