Lilla Hönshuset

Alla inlägg under juli 2016

Av Lena - 5 juli 2016 15:12



Njuter av sommaren på vår altan idag.



Schersminen doftar så härligt. Varje andetag fylls med sån fantastisk väldoft.



Tomatplantorna solar sig och växer så det knakar.

De första små är gröna ännu men plantorna blommar för fullt och lovar mig saftiga och röda inom kort.



Amplarna slickar i sig av varma vindar och nya blommor spricker ut varje dag.



Citronträdet vill inte vara sämre så det passar också på att blomma.

Undrar just om vi kommer att få någon citron i år?



Vildvinet som frenetiskt klättrar i taket på altanen fröar just nu, så vi har varit tvungna att sätta upp tygskynken under för att slippa frön i maten.

Kryddningen kan vi fixa själva.



I rabatten breder pionen ut sig i all sin rosa glans. Jag passar på att plocka in och plocka in för att njuta inomhus också.



Pelargonerna trivs utomhus och jag har nästan inga blommor inne i fönstren. Jag vill vara ute och blommorna likaså.



I höghuset för insekter väntar vi på att de första hyresgästerna ska flytta in.



I allt detta ljuvliga känner jag friheten, ledigheten och allt det härliga som breder ut sig.

Sommarnjutning i min trädgård!
Lena



Av Lena - 2 juli 2016 23:29



Sommarfest och sommarmusik i Galtström.

Regnet backade och solen klev upp på scenen samtidigt med Bo Kaspers orkester.


Småsvängigt, urtrevligt och helmysigt!

Saknade dock deras allra bästa låt "Floden".

"Nu undrar jag, varför jag inte badar mer.... " Den är bara bäst!

Go' kväll!
Lena




Av Lena - 1 juli 2016 07:37



Avkoppling, nerkoppling, urkoppling från alla måsten.



Äta, sova, njuta! I detta fina Zakynthos med sitt härliga turkosa vatten och alla knotiga och vackra olivträd.



Bada! Simma i varmt vatten.



Upptäcka nya platser.



Hitta och titta på för mig nya varelser. Här havssköldpaddan på väg till dessa underbara stränder för att lägga sina ägg där de själva en gång föddes. Riktigt stor och maffig!



Korgar ställdes ut varje morgon på nästen där spår av sköldpaddor visade var de lagt sina ägg.



Lite shopping. Här en vingård som sålde sitt riktigt goda vin.



Att hinna vara tillsammans. Det gillar jag!



Hyra bil och se oss omkring på egen hand.



Så ljuvligt skönt att bara vara!

Nu är batterierna laddade för en lång tid!


Drygt 30 grader gör det möjligt med frodig grönska och vackra blommor som sprakar i alla sina färger.



Skugga under parasoll eller olivträd.



Fortsatt härlig sommar önskar jag er!

Lena



Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards