Lilla Hönshuset

Alla inlägg under september 2011

Av Lena - 29 september 2011 22:12

       

Ett träd så prydligt och fint lagt över vår båt och brygga! Ser ut att vara en hel del tanke och arbete bakom detta arbete, för att lägga det så exakt och precist. Full av beundran kan jag konstatera att jag inte gjort det bättre själv.


En riktig skogshuggare måste ha varit här!



Fast lite fräckt kan det ju kännas att just herr Bäver varit och stökat till det hemma hos oss.


Men vid närmare eftertanke så är det nog just så, att en erfaren skogshuggare är det som huserat här. Bra jobbat! Nu får vi mer ved i vedboden.


Lena

Av Lena - 26 september 2011 20:11


En härlig helg i Storhogna med långpromenader, film, god mat och massor av skön ledighet när vi strosade runt i lagom takt för att också hinna filura, fundera och njuta.



På Bräckvallen tog vi en fikapaus. En levande fäbodvall som stängt för säsongen.


 

En pärluggla höll oss sällskap och även den spanade nog efter något gott att mumsa på.



På söndagen var det alldeles vindstilla och solen värmde så gott på fjället när vi var på väg till Samevistet. Härligt!

   

En paus då och då för att titta på utsikten och hela naturen med dess fantastiska former och färger.


   

Ruskigt många lämmlar såg vi och Mira ville gärna jaga dem, så det gällde att hålla koll på den lilla jägaren. Inte lätt att tygla vargen inom henne, då hon faktiskt är avlad för att vara en råtthund.


En härlig Storhognahelg!

Lena

Av Lena - 23 september 2011 14:12

 

Gosedjurens dag idag.

Nya små vänner i alla slags former, storlekar och varianter. De blev presenterade, fick lära sig engelska samt lära sig hur man gör i skolan.

Vi firade dagen med glass och galej i klass 1.


Vilket underbart jobb jag har!

Fröken Lena

Av Lena - 19 september 2011 21:21

 

Vilken måndag och vilket hundväder. Inte ens hunden Mira ville gå ut i kväll!


Regnet öste ner, vinden ven från alla håll och folk som hade paraply fällde ner det, eftersom det ändå inte hjälpte. Det blåste och regnade från alla håll och kanter.


Idag var det också den dag då Olivia for till Asien för en flera månaders lång resande semester och förmodligen och förhoppningsvis kommer hon inte en enda gång att huskas och frysa denna höst. Ljuvligt!


Men fy sjutton vad jag redan saknar henne! Att jag aldrig lär mig. Jag hejar på och peppar på alla mina tre nära och kära barn som flyttar och far runt i landet och i världen. Jag gläds med dem men saknar dem innan de lämnar gården.......


Med tårar i ögonen.

Mamma Lena


Av Lena - 15 september 2011 21:06

 

Höst!

Vinden pustar, viner och står i. I natt lät det som att taket faktiskt skulle följa med. Lite gott te, en bra bok, tända ljus och en chokladbit förgyller tillvaron i höstmörkret som bara går åt ett håll just nu....


 

Och så massor av gul trumpetsvamp och andra delikatesser som vi hittar på skogspromenaderna förstås.


Jag kan inte låta bli att plocka, trots att det ska rensas och att det sedan tar sådan plats och stökar till det innan det torkat riktigt. Jag samlar!


Men ljuvligt gott är det!

Ekorren Lena


Av Lena - 14 september 2011 22:45

 

Tick tack, tick tack....


Tiden bara rusar iväg och egentligen säger klockan ticketetack, ticketetack! Med rekordfart!!! Iallafall min klocka.


Skolan har satt fart i superhastighet, allt ska fixas och fungera, alla ska känna sig trygga, alla ska må bra. Dessutom har vårt internet varit helt utslaget och nu har jag nog inga fler ursäkter........ Länge sen sist! Men nu är jag tillbaka på banan.


Har haft föräldramöte ikväll. Känner mig så oerhört rörd och tacksam för det förtroende föräldrarna visar mig när de lämnar sina allra käraste i mina händer varje dag. Vilket ansvar att förvalta!


Nu i säng. En ny och spännande dag i morgon.


Fröken Lena








Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards