Lilla Hönshuset

Alla inlägg under februari 2014

Av Lena - 24 februari 2014 22:20



Firat födelsedag idag.


Livet, det är stort det! Jag blir ödmjuk.

Passade på att fira med mat och gofika.

Ja må ja leva!
Lena

Av Lena - 23 februari 2014 23:28


Härliga söndag!


Lyx att ha en skotergranne som gör fina skidspår precis utanför husknuten!


Några kilometer i vit och tyst skönhet lade vi bakom oss, Mira och jag.

Mira lyssnade efter ljud som jag inte uppfattade.


Och mycket riktigt! Någon med stora klövar och långa ben hade passerat och klivit av banan precis innan vi kom.


Väl hemma avnjöt jag årets första kopp kaffe på altanen.

Trädgården ligger fortfarande inbäddad i ett vitt fint och mjukt täcke. Från taket droppar det, talgoxen sjunger och solen värmer. Kan det bli bättre?

Hela våren ligger framför oss och det är bara att ta tillfället i akt och njuta.

Längtar till nästa skidtur.
Lena

Av Lena - 17 februari 2014 19:07


Mira och jag längtar efter solen och våren. Känns som att det var länge sedan solen orkade visa sig.

Grått, grått, grått mest varenda dag.


Vi väntar och längtar...

Men idag blev det solsken och takdropp. Dripp, dropp!

Skatorna byggde till en extra våning på sina etagehus och talgoxen fick sprall i benen, kär och galen som han är.

Nu lurar våren bakom knuten och lurar också mig att börja fundera på blomfrön och drömma om gassiga dagar på isen med pimpelspö och varm choklad. Mmmmm...

Jag fick en liten vårkänning idag.
Lena

Av Lena - 13 februari 2014 23:10


Hemma igen efter några dagar i Storhogna.



Har jobbat, skrattat, myst och delat en fin miljö med några av mina arbetskamrater under två dagar.


Funderat över nästa års organisation och hur vi utvecklar arbetet med våra elever vidare.

Det har gått upp ett och annat ljus inför framtiden. Spännande!


Jag tackar ett vitt och fint vinterland för denna gång och hoppas att vi snart ses igen.

Att arbeta och koppla av i Storhogna är ingen konst. Men hemma igen blir kroppen tung som bly och ögonen faller igen.

Skönt att vara hemma igen.
Lena

Av Lena - 9 februari 2014 17:55


På väg hem nu efter att ha besökt möbelmässan i Stockholm.


Olivia och några andra arkitektstudenter ställde ut sina alster.


Olivias fina stol där hon blandar modernt och stelt med gammalt, mjukt och återanvänt.


Min tröja som vi hade i tidningen när hon var nyfödd, pappans bröllopsskjorta, storebrors urbantade tröja, andra brorsans gamla jeans, farmors gardiner mm.

Många minnen och familjens själ och hjärta finns invävt i stolsdynan.



Vi var många nyfikna som kom för art se och beskåda. Här faster Lena.


Pappa Stefan, moster Karin, storebror Peter,


Farmor omringad av Lena och Karin.


Och du Eva e Eriksson, miniberlocken blev perfekt till lilla fröken utställare!
Tack för hjälpen att välja rätt.


Av Lena - 3 februari 2014 23:37


Just nu är jag inne i ett skolstim där det blir mycket skoltänk. Dag som natt.

Kanske beror det på att jag, förutom jobb, påbörjat två distansutbildningar, "Alternativa verktyg" hos specialpedagogiska skolmyndigheten och "betyg och bedömning" hos Karlstads universitet.

Så intressant och jag dras ju lätt igång....


Började läsa Petters bok "16 rader" och genast blev det jobbtänk även där. Petter är ju dyslektiker och en förebild i barn- och ungdomsvärlden som läsande och skrivande kille.

Jag blir som lite skrivsugen jag med. Kanske är det dags nu för den där boken jag grunnar på.


Fick den här av sonen. Ha ha!

Så här kan det kännas ibland. Man vill så gärna och man ligger i.

Fröken Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards