Lilla Hönshuset

Alla inlägg under maj 2016

Av Lena - 31 maj 2016 03:27



Så kom då äntligen lite sol och lite värme efter så ofantligt mycket regn.

Äntligen!



Vi firade Mors dag och jag fick fina Humleplantor av världens underbaraste barn.

Mina barn! Tänk vilken tur jag har som får vara mamma åt dem!



Vi firade Stefans födelsedag i samma veva och Peter kom hem från Stockholm. Han är på betydligt närmare håll nu om man jämför med Jönköping.

Kan inte nog beskriva hur skönt det är att han finns så nära.




Farmor och farfar älskar Lasagne! Så vi åt det idag när de kom hit och firade tillsammans med oss. Två mödrar och deras son firade vi.

Lasagne kommer jag alltid att förknippa med mina fina svärföräldrar. Farfar njuter och hoppar över grönsakerna en dag som denna, för att bara kunna njuta av det goda.

Fina, snälla svärföräldrar. Hoppas jag visar dem att jag uppskattar dem. Det är så lätt att bara ta någon för givet...



Niklas har köpt en kajak som vi passade på att provsitta. Vet inte om jag vågar prova på riktigt i vattnet...

En rolig grej att ha i stugan. Eller i ån.

Äntligen är sommaren här! Allt ligger framför oss.

Äntligen!
Lena


Av Lena - 16 maj 2016 18:02



Helt plötsligt lämnade vi spännande Trädgårdsmässan och begav oss till Konstrunda i Nordingrå.

Visste vi knappt på morgonen...



Älskar Höga kusten! Och älskar rostigt och tungt! Älskar metall, smide, slå och banka!



Det här är bland det snyggaste på hela rundan.

Ordning och reda i röran.



Elden glödde både här och där!



Härlig ordning i ljuvligt kaos! Ser ut som i min pappas källare! Känner mig hemma här...



Men fanns även fin konst att vila ögonen på.



Kvällen slutade med fin solnedgång över Ådal, Höga kusten.

Det kallar jag konstrunda i Nordingrå!
Ett kärt nöje!
Lena

Av Lena - 2 maj 2016 22:48



Kvällarna blir allt längre och det känns underbart att det finns tid över till att gå ut och arbeta i trädgården när man kommer hem från jobbet.



Så roligt att arbeta så svetten lackar och ändå bara känna att det är så oändligt roligt.




Alla blommor som tillverkades under mörka och kalla vinterkvällar på keramikkursen är nu utplanterade i rabatten.


De lyser upp i min vårrabatt.

Lena




Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards