Lilla Hönshuset

Alla inlägg under september 2014

Av Lena - 30 september 2014 22:40


Ha ha!

Hittade en roligt och trolig bild...


Dessvärre är det inte bara i slutet av skolåret jag ser ut så där. Det händer lite då och då!

Där emellan sitter glasögonen på plats:)

Fröken Lena

Av Lena - 22 september 2014 22:10


Mira avslöjar vad vi åt till middag igår...


Latheten bedrog visheten och det blev fet och ljuvligt god pizza till middag.

Snabbt går det också att fixa bästa söndagsmiddagen. Tio minoter!

Mira slickar i sig de sista resterna och njuter även hon. Avslöjade.

Lena

Av Lena - 17 september 2014 07:07


Njuter av sommarens sista dagar! Varmt, soligt och alldeles vindstilla.


Att sakta puttra fram på en spegelblank sjö är avstressande och ger mig lugnet. Skönt!


Lite fiske men ingen fisk. Spelar ingen roll. Fisken blev glad och jag var nöjd ändå.

Varmt och skönt och tjocktröjan åkte av.


Gick iland för att plocka svamp, lingon och ta oss en kopp kaffe i strandkanten.


Vi andades skogens ljuvliga dofter och Gul trumpetsvamp fyllde vår stora korg till hälften.


Mira, min älskling! Hon gick på egna upptåg och upptäcktsfärder. Allt fastnar i det där skägget;)


Trevligt sällskap av fina vänner på kvällen och vi avslutade dagen med bad under en vacker stjärnhimmel.


Jag känner mig glad och nöjd över sommarens sista underbara dagar.

De ger stillhet, ro och nya krafter att ta itu med hösten.

Lena



Av Lena - 12 september 2014 19:55


Ibland har man den bästa turen och blir bjuden på bröllop!!


I väntan på den högtidliga stunden åt vi mysfrukost på Stortorget i Gamla stan. Historiens vingslag slog vågor i kaffekoppen...

Vi njöt i solen.


I väntan på sin brud!

Daniel, den finaste brudgummen väntar spänt och förväntansfullt.


Stolt moster till nygifta Daniel och hans vackra fru Nahal.


Ett sagobröllop i Seglora kyrka på Skansen.


På väg med båt efter kanalen till bröllopsmiddagen på Fjäderholmarna.



Talen var många och trevliga. De lockade till många skratt och förstås massor av tårar när syster Yster talade till sin son och sonhustru.


En ljuvlig helg som avslutades med god lunch hos min systerdotter Monica. Världens mysigaste balkong på Kungsholmen har nog hon!

Tack för oss Stockholm och tack för en underbar bröllopshelg.

Moster Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards