Lilla Hönshuset

Alla inlägg under januari 2011

Av Lena - 30 januari 2011 19:37


Två små, små, pyttesmå sikar fick vi i dagens pimpling på Navarn. De fick hoppa tillbaks till sina mammor och växa på sig. Massor av napp men vad hjälper det....


Varmt och skönt var det i allafall vid elden och vi stoppade i oss en och annan grillad korv. Myspys!


 

Älsklingen satt i ett eget litet vindskydd med en pinsam tröja på och skakade lite både av skam och köld trots brasa, hundgodis och korv. Mutor!


Ha en bra vecka!

Lena

Av Lena - 29 januari 2011 11:41

 

Vårkänslor i luften!


Lilla gubben kom hem med årets första tulpaner. Det är vår!


I måndags hörde vi Mickies uggla när vi kom hem från jobbet. Kattugglan är en av de tidigaste fåglarna som man hör på våren. Vår i luften!


Solen skiner och det är plusgrader. Det blir vår i hela mig!


Kram till er alla och en trevlig helg!

Lena

Av Lena - 27 januari 2011 22:32

 

Sssssch........ Hon sover! Lilla rosa kaninen sover säkert och tryggt.

Hon är älskad, sover och drömmer rosendrömmar.


Godnatt!

Lena

Av Lena - 23 januari 2011 18:09

Energi! Eld är energi!


Efter en intensiv och helt fantstiskt rolig och givande kurs med en övernattning hos syster Yster som extra bonus, var det dags att avsluta veckan med en dags vanligt arbete. Fylld av positiv energi!


Hur ska jag omsätta alla mina nya kunskaper och reflektioner i det vanliga och dagliga arbetet? Hur ska jag få till det? Ja, det är min nästa stora utmaning. Nu krävs det energi!


Efter en helg med massor av skoj och otroligt mycket frisk luft med långa promenader samt en trevlig kväll, natt, morgon hos kära vänner var det dags ikväll att sätta sig med den kommande veckans arbetsplanering. Vart tusan tog energin vägen?


När jag var nyutbildad var den stora frågan: Hur ska jag fylla lektionstiden? Nu är frågan: Hur ska jag hinna med allt jag vill göra?????? För mycket energi!


Ett inslag blir iallafall att tillsammans med eleverna i trean bygga en forntidsby med lera, pinnar, stenar mm. Det ska bli jättekul! Positiv energi igen!


So long!

Lena

Av Lena - 18 januari 2011 22:28

 

Kurseri, kursera!

I morgon far jag till Stockholm på kurs.

Fallera!


Läs- och skrivutveckling. Gud, vad roligt!


Tänk att jag får träffa syrran också och bo hos henne. Dubbelkul!

Lena

Av Lena - 16 januari 2011 22:05

 

Har varit till vårt älskade Navarn Hill Resort och skottat fram altanen och taken idag. Det är så tyst och vackert där så man kan nästan gråta.


Längtar till vårsolen som värmer och när man kan sitta ute på isen, pimpla lite, dricka lite kaffe och njuta av gott sällskap och glada skratt tillsammans med våra grannar och goda vänner.


Det är så vackert! Lena

Av Lena - 15 januari 2011 13:24

  

Härliga lördag!


Den här dagen är min och jag kan göra precis vad jag vill för att fylla den.


Kanske ska jag ligga i soffan och se på TV, läsa ut min bok "Svinajakten", sy nya gardiner, virka på mina handledsvärmare, ta en promenad trots att det är kallt eller kanske laga en extra god lunch och ta ett glas vin mitt på dagen. 


Dagen är min och jag gör vad jag vill med den. Härliga härliga lördag!    

Lediga Lena

Av Lena - 13 januari 2011 22:20

 


Isprinsessor på hal is! Lilla J, Lilla C och Lilla A svingade sig runt på isen med både hockey, Under hökens vingar kom, jagis och annat skoj och ploj tillsammans med världens bästa barn från världens bästa skola.



 


Som vanligt en helt fantastiskt rolig dag, denna årliga friluftsdag i Gärdehallen.


 

Efter en hel dag på is med piruetter av alla de slag, en snabbrusch på Birsta

City med andan i halsen och slutligen ett tufft gympapass med styrka och kondition på kvällen, så tror jag att jag somnar gott och lyckligt.


Tack för idag!

Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards