Lilla Hönshuset

Alla inlägg under oktober 2014

Av Lena - 27 oktober 2014 18:12



En biljett...


Som tog mig till andra sidan jorden utan att jag behövde gräva mig dit.

[Bild]


Storslagna platser att uppleva som Himmelska fridens torg.

[Bild]


Förbjudna staden med hiskeliga berättelser...

[Bild]


Utanför förbjudna staden. Inte alla kom ut härifrån när de väl kommit in. Inte som kvinna i alla fall!

[Bild]


Levande insekter trädda på spett som delikatesser på Nattmarknaden. Blä!!

[Bild]


Ett första skolbesök av många. Mycket intressant!

Återkommer! Nu stupar jag i säng!

Tjing tjong!
Lena


Av Lena - 12 oktober 2014 22:30



Stormen Ivar ställde till problem men faktiskt också till synes en massa glädje.




En fin och rak furustam förde oss idag till Bänkås på Alnö där Anders och hans solosåg huserar.


Under tiden jag drack kaffe och mådde gott i inomhusvärmen med fru Kristina så kapades fina plankor av vår stock. Suveränt!



Till sommaren njuter vi av dessa plankor vid ett storslaget och fint bord på altanen i Navarn. Hoppas och tror...

Men först ska de torka, formas och snickras ihop.



Tur att jag har handlingskraftiga och intresserade runt mig som gillar att vara kreativa och skapa på eget vis!

Det gillar jag!


Resultatet får vi se nästa sommar!

Höstliga hälsningar Lena


Av Lena - 3 oktober 2014 10:37



Hurra vad skönt att vara på benen igen! Dock med stöd av en krycka än så länge, då jag inte törs lita på benet som fortfarande känns lite ostyrigt och far lite hit och dit.


Längtar efter barnen på jobbet, att kunna dammsuga, putsa fönster, hänga tvätt, skogspromenader med svampplockning och att gå ut med lilla Mira!


Tänk att allt vanligt känns så kul och att man längtar så efter en vanlig vardag.


 


Så skönt att vara på god väg och vara på benen igen! Jag känner mig lyckligt lottad!


Lena





Av Lena - 2 oktober 2014 16:44


Det finns fördelar med allt!

Benet kan jag nu stå på med hjälp av kryckor. Jag hankar mig fram. Men det där benet är inget att lita på för att få stöd...

Så jag ligger mest i sängen och sover, läser, sover...

Försöker däremellan utsiktslöst få tag i landstingets sjukgymnast vilket verkar vara en egen omöjlig historia.



Så då passar jag på att njuta av min nya bok. Ett trevligt sällskap i sängen.

Absolut trevligare än ett par kryckor som hela tiden ramlar i golvet.




Har för lite tid att njuta av en annars. Så nu passar jag på!

Det finns fördelar med allt. Även ett skraltigt gammalt ben som kroknat.

Lena


Av Lena - 2 oktober 2014 00:03


Vad fort det går att det blir tokigt och fel!

Var ute och gick med Mira då en trimmad bil vrålade till med världens BOM i avgasröret!!! I vår närhet.

Det var bara att skynda sig hem med en skräckslagen hund som sedan med svansen mellan benen strök tätt runt mig därhemma.


Plötsligt stöp jag över min stackars hund, försökte undvika att kliva på henne och halkade på mattan och parketten.

Det slutade med något jag uppfattade som en smäll och en ruskig smärta i baksidan på låret och sedan kunde jag faktiskt inte stå på benet. Det vek sig baklänges och var helt utan styrsel. Hjälp vad jag blev rädd! Vettskrämd!

Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när Stefan kom hem från hockeymötet och jag låg på golvet.

Tack Niklas för att du tog hand om din gråtande mamma på bästa sätt! Med kyla, lindor, kuddar och värsta bästa lugnet!

Nu hoppas jag att jag kan stå på benet i morgon!!!!

Klantigaste klantiga... Med benet i högläge...

Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards