Lilla Hönshuset

Alla inlägg under mars 2016

Av Lena - 30 mars 2016 08:08



Påsklovet håller hårt om påsken, så den får vara med ytterligare några dagar.

Njuter av varje sekund!




Höll också om solen hårt, så vi fick äta påsklunch på altanen. Ljuvligt!

Familjen samlad till och från under några dagar. Alla har sitt, sina kompisar och aktiviteter men ibland lyckas vi samla alla.



Mira höll hårt om hundgodiset som hon fick i sitt påskägg.

Spännande med dofter som sipprar ut och hjärnan arbetar för högtryck för att lista ut hur man kommer åt allt det goda.



Men hårdast av alla höll nog Stefan!

Jag skulle ta en selfie på mig och kära gubben när jag i telefonen fick se hur han drog och drog...

Motstånd och tungt!

Mycket förvånad vände jag mig om!



Till sin stora lycka fick han på blänke och maggot upp en fin vild insjööring. 1,7 kg lycka att hålla fast.

En härlig upplevelse på Navarns is!




Niklas höll om Mira så att den gamla damen inte skulle frysa.


God mat och kärt sällskap.

En fin dag att hålla i minnet!
Lena

Av Lena - 25 mars 2016 08:50


Äntligen är påsken här. Den bästa högtiden.

Familjen är samlad, god mat, tid för att läsa böcker, tid för att hinna sticka klart min tröja, kanske batikfärga, sy, vår i luften, långpromenader, pelargonerna sprätter nya skott, tomatplantorna skjuter i höjden, snön smälter av vårsolens starka strålar, allt ligger framför oss.

Ett hoppets högtid och allt spirar av nytt liv!


Mira blir utklädd till påskkärring och flyger till Blåkulla. Hon gillar det inte!

Godiset kommer fram och vi vet inte vart vi ska börja...

Glad påsk alla!
Lena


Av Lena - 20 mars 2016 22:55



Efter all sol blev det lite grått. I våra sinnen lyste dock solen hur klart som helst på vår pimpeltävlingsdag.



Gänget var taggat, samlar och koncentrerat. Men inte ett enda napp.


En grå dag som blev desto färgrikare och grannare på vår lunch!


Mira låg nerpackad under lager av filtar och njöt av goda dofter.


Många timmar passerade och som vanligt undrar man "vart tog tiden vägen?"


Sammanfattningsvis kan jag konstatera: ingen fisk, massor av skratt och lyckligt umgänge. Längtar redan till nästa år! Då ska jag vinna...





Lena

Av Lena - 17 mars 2016 22:19



Jaha då var det gjort!

Vet jag vad jag gjort, vad jag gett mig in på???


Nej!



Nu har jag iallafall anmält mig till rektorsutbildningen.

3 år.

Sedan är jag klar. Åtminstone på papperet.

Ska bli utmanande, spännande, lite läskigt och mycket roligt!

Hej å hå!
Rektor Lena




Av Lena - 16 mars 2016 23:01



Det behövs inte mycket för att glädjen av att skapa infinner sig.

Det måste vara en medfödd och inneboende kraft som finns i oss människor.



Lite papper och lite lim samt en känsla för att få skapa fritt räcker långt.



Helt plötsligt har vi en framtidsmänniska som kan räcka ut en svart tunga om man hjälper den lite på traven.

Om det annars kan kännas svårt, tungt och jobbigt.., så kan en kreativ uppgift skapa glädje och kraft!



Lycka är att få möjlighet att uttrycka sig på olika sätt. Då får man växa genom sin kreativitet och sin skaparlust.



Kusligt roligt kan det bli rent av!

Rektor Lena


Av Lena - 15 mars 2016 22:27



Önskar mer kul och mer kultur i livet. Det är sånt som livar upp en vanlig vardag.

I vardagen behöver vi ett kreativt avbrott, en liten happening som sätter fart på andra delar av vår hjärna än vi vanligtvis använder. En kul tur!



På Spiran i Jönköping träffade jag på detta glada och galna gäng.

Producerade av kreativa barn.

Vad föreställer detta?



En kör av gamla skor. Vilken galen och rolig idé! Jag går igång direkt!



En kreativ kul tur har dessa barn haft och de bidrar till en trevlig kulturupplevelse även för mig.

Mer kultur!!!
Lena


Av Lena - 13 mars 2016 20:52


På väg hem efter trevliga dagar i Jönköping tillsammans med nästan hela familjen.

Många glada skratt, trevlig minnen och flera nya retrofynd har vi fyllt på med.


Massor av nyttig och god vegetarisk mat. Vietnamesisk Phò åt vi så vi nästan sprack!



Så många färger och så många smaker! Och lite thailändsk öl till!



Antagligen sista gången hos Peter i Jönköping. Nästa gång hälsar vi nog på honom i Stockholm. Så nära och bra det blir. Lätt som en plätt!



Avslutade vår minisemester med brunch på stan.




Tack för oss Peter och tack Jönköping!

Nu är vi på väg hem!
Till en ny måndag och en ny arbetsvecka.

Lena

Av Lena - 3 mars 2016 22:56



Små överraskningar kan förgylla min dag!

Fick ett litet paket på posten just idag och tänk att det var precis det lilla extra. De luxe!


För här fortsätter julen så smått.

En julklapp av Olivia från Novellix. En prenumeration som innebär att idag fick jag 4 små söta böcker med noveller.

Passar perfekt inför sportlovet. Bara en dag kvar.

Ser fram emot novelläsning mellan sportaktiviteterna.

Julen varar ända till påska!
Lena




Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards