Lilla Hönshuset

Alla inlägg under oktober 2013

Av Lena - 27 oktober 2013 17:41


Nu är han hemma igen! I säkert förvar!

Kanske i fredags, kanske i lördags... men så idag fick jag hämta hem min man med numera två nya knän. Inte dåligt det!


Hem med lilla gubben först och sedan for jag runt på några olika apotek för att hitta alla mediciner.

En del del krumelurpiller behövs för att han ska må bra!

Nu håller vi tummarna för att inte svullnaden ska komma tillbaka och att blodvärdet höjs.

Här ska kockas!
Sjuksyster Lena

Ont

Av Lena - 25 oktober 2013 21:43


Ont! Det gör ont.



Idag är benet svullet och det är ont.

Morfin och värktabletter dröjde, dröjde och dröjde. Alltför länge.

Jag känner irritation!
Lena

Av Lena - 24 oktober 2013 23:24


En okomplicerad dag men med ovanligt komplicerade händelser.


Tillsammans grillade vi en bok av Bo R Holmberg i årskurs 5.

Ett till synes ganska okomplicerat och skönt ämne men i högsta grad komplicerat när jag plötsligt hör en elev säga: "Det här är den enda bok som jag skulle vilja läsa själv trots att jag har så många andra böcker"...

Då förstår man verkligen att det gör skillnad på att lusläsa och att väcka läslust.

Glädjen och ansvaret la sig som en varm, skön och nystickad sjal runt mina axlar.


Med lätta steg tog jag mig sedan lycklig till sjukhuset för att hälsa på min man med nyopererat knä och med humöret på topp.

Så skönt att sen sitta där framför tv:n och lyssna till en så välbekant röst i obekant miljö.

Okomplicerat men komplicerat.
Lena

Av Lena - 23 oktober 2013 22:58


Livet är fullt av mirakel just nu!


Stefans knäprotes i det andra knät är nu efter en spännande dag på plats och det är förhoppningsvis slut på smärta och trötthet. Underbart!

Underbart och ett stort mirakel är också att vår unga bekant M kommit hem från sjukhuset efter en svår trafikolycka.

För båda krävs nu mycket beslutsamhet och träning innan allt är som vanligt igen men förhoppningarna och möjligheterna är stora.

Just nu är livet fullt av mirakel!
Lena

Av Lena - 22 oktober 2013 16:44



Utan att ha blivit inbjuden kliver höstförkylningen bara på och traskar in. Rakt in i näsan bara!

Så opassande av den!


Stefan blev inskriven på sjukhuset idag för att få sin andra knäprotes inopererad i morgon.

Mycket opassande av min förkylning att tränga sig på just nu!

Schas iväg!!!
Lena

Av Lena - 14 oktober 2013 23:22


Fulladdad av energi efter en mysig helg med familjen hos Peter.

Gillar Jönköping och Vättern!


Sköna höstpromenader.


Mycket mat.



Gofika.


Vackert höstväder.

Fulladdad av ny energi och hemma igen.

Lena


Av Lena - 13 oktober 2013 12:14



Fina hösten i Jönköping. Farmors äppelkaka smakade så gott i solen!



Trerätters på kvällen;
Rårakor med äppelchutney från Kivik, Får i kål med recept från Norge, hemgjord Tobleroneglass från Jönköping.

Mums!



Tog med min dator och får lite datorhjälp...



Promenader och strosande i mysig småländsk miljö.

Av Lena - 12 oktober 2013 08:58



Vaknar en härlig lördagmorgon med min käraste familj runt omkring.




Jönköping får dela min lycka idag och hela helgen.

Ser fram emot god mat, lite loppis, kanske shopping, nya vyer, glada röster, varma kramar och att bara få vara tillsammans. Lycka!

Fast ännu är det bara jag som är vaken och kan njuta av gemenskapen förstås??

God lördag på er andra morgonpigga!

Mamma Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards