Lilla Hönshuset

Alla inlägg under november 2014

Av Lena - 24 november 2014 23:03


Idag blir jag glad när jag läser lokala dagstidningen. Positiva nyheter!



Vår skola är en av fem i Sverige som blivit nominerad till kvalitetsutmärkelsen Bättre skola 2014.

Utmärkelsen delas ut på uppdrag av regeringen och drivs av SIQ och Skolverket.

Idag var det extra roligt att gå till jobbet och veta att även andra med sina ögon och öron sett ett bra team med proffsiga medarbetare och elever.

Stolt Fröken Lena

Av Lena - 23 november 2014 01:55


Det var ett tag sen men idag blev jag bländad av solen.


I tidig timma åkte vi upp till stugan för att hinna njuta av hela dagen.


Vi var med när solen gled upp ovanför bergen.


Promenad runt vår udde i fint väder och härlig luft.


Tomtade till det lite i väntan på nästa helg då det är första advent.

Jag är nog bländad av den stundande julen också.





En dag av njutning och bländad av solen.

Lena

Av Lena - 17 november 2014 19:04


Har gruvat mig!

En helg, två helger, flera veckor!


Till slut tog jag äntligen mod till mig och gjorde några sicksacksömmar mitt fram på framstycket...


Trots alla förberedelser och alla markeringar kändes det aningen ödesdigert att sätta saxen i det som jag lagt ner massor av tid och arbete på att sticka.


Men en norskkofta skulle det bli och nu är det klippt. Mellan sicksackraderna. Rakt på!

Allt gick bra. Faktiskt var det ganska enkelt. Slutligen så är det värt allt att få möjligheten att kunna sticka bara räta varv på rundsticka.

Så nu är det klippt! Och det var inte sista gången som jag klippte till!

Lena

Av Lena - 15 november 2014 22:28


Känns som igår men nu är det två veckor sedan jag vandrade/haltade på kinesisk mark.


Utanför Den förbjudna staden. Ingen kvinna kom förr ut från den staden när de väl kommit in.


Kinesiska muren är ett underverk att skåda. Jag tyckte det var slitigt att vandra här med krycka men hur var det för de som byggde detta enorma byggnadsverk???


Häftigt att se och uppleva!


På matmarknaden serverades dessa läckerheter för de som uppskattar orm eller kanske skorpion till kvällsfika.


Eller en rykande färsk liten sjöhäsr kanske? Levande spetsade satt de där och väntade på att falla någon i smaken.


Grönsakerna var nog faktiskt godast.


Dumplings var också mer i min smak.


Den där kinamaten som jag älskar på Ming Palace hittade jag ingenstans. Antagligen tillhör den rena rama svenska smörgåsbordet.

Tjing tjong! Berättar mer en annan dag.

Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards