Lilla Hönshuset

Alla inlägg under februari 2015

Av Lena - 24 februari 2015 22:54



Varje dag ovan jord, är en bra dag!


Det går så fort. Var är handbromsen?

Plötsligt har det gått över 300 dagar igen och man har blivit ett år äldre.

Fast inte jag.....


Jag hade tappat räkningen lite och helt plötsligt tjänade jag ett år.

Jag får därför förmånen att vara 57 år i ytterligare ett år. Jag hade snurrat till det och ett tag trodde jag att det var 58.....

Bara hipp som happ, så tjänade jag ett år.

Grattis på mig!
Lena

Av Lena - 22 februari 2015 21:59



Solen skiner och snön gnistrar!



Ljuvligt att kunna promenera på värsta E4;an. Bred och fin fast utan trafik. Pistat och preparerat!



Kaffet smakar som allra bäst utomhus på en sten mitt i allt det vita och vackra. Så ljust så man kan knappt ha ögonen öppna.



Förutom talgoxen som friade och drillade som bäst, var det alldeles tyst och vindstilla.

Av bara farten drillade jag med förblindad av allt det vårvintervackra vädret.


En ljuvlig helg med mycket sol. Mira och jag tackar allra ödmjukast för det!

Lena

Av Lena - 16 februari 2015 22:45


Solen sken, snön gnistrade och vi var lediga.


Passade på att åka till stugan en sväng och titta till.

Kaffet smakade extra gott ute på isen.

Fiskarna var dock inte sugna på nåt gofika så nappet uteblev.


Liten frusen hund var gladast när vi bröt upp och vandrade hem över isen. Aldrig har det väl hoppats och krumbuktats så mycket.

Hurra! På väg hem till lyan!!!!

En skön dag med vinterfiske på Navarn.

Lena


Av Lena - 13 februari 2015 17:10


Idag var vi på återbesök hos veterinären.


Allt var bra men hon ville träffa Mira om en liten vecka för att kolla upp så att det sista läkt ihop där den stora hörntanden suttit och där det nu är en liten ficka.

Okej, okej sa Mira och var riktigt modig idag. Benen skakade ytterst lite.....

Min lilla hjältinna, Mira! Prinsessa av Kovland och chef för nedre Norrland.

Matte Lena


Ont

Av Lena - 4 februari 2015 06:42


Ont, ont, ont


Under morgontimmarna blev det inte så bra för Mira. Bedövningen hade släppt och det hördes att hon hade ont. Till slut klev jag upp och gav henne lite mat och värktablett.

Nu sover hon igen. Skönt!

Snart dags för extra smärtlindring som läggs på slemhinnorna i munnen.


Vill inte att hon ska ha ont.

Matte Lena

Av Lena - 3 februari 2015 21:11


Liten tussig hund vilar sig nu efter dagens operation och utdragning av tänder.

En tuff dag för liten och söt.

Ganska vinglig på benen och yr i mössan, så därför mår man bäst i soffan med filten tätt intill så kroppsvärmen stannar där den ska.


Så skönt att få vila hemma i lyan!

Ikväll slappar vi tillsammans och tackar för att dagen är gjord till det bästa med hjälp av fina händer, tillhörande vänliga och proffsiga veterinärer.


Lite krumelurpiller och kuckelimucksalva ska hålla det onda borta och få vår lilla älskling att snabbt bli pigg igen.

Goda råd till matte och husse på två fyllda papper tackar vi ödmjukt för!

Tack för ett mycket gott mottagande och omhändertagande på veterinärhuset Södra berget! Vi känner att vi är i trygga händer!

Matte Lena

Av Lena - 2 februari 2015 22:08



Lilla hjärtat pickar på bra visade det sig vid ultraljudsundersökningen ikväll.


Då blir det operation i morgon.

Skönt att få det gjort!
Matte Lena


Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards