Lilla Hönshuset

Alla inlägg under januari 2016

Av Lena - 30 januari 2016 15:04



Trotsat en påträngande trist och eländig förkylning som knackat på min dörr.



Laddat med näsdroppar, näsdukar och febernedsättande medel. Sov i 14 timmar i natt.

Inte ens "På spåret" höll ögonen öppna.



Efter lite medikamenter och varma kläder tog vi en hundpromenad på Norra berget och en kaffetår kokad över öppen eld i samekåtan.

Nu hemma under filten i soffan igen och trotsar den eländiga förkylningen som pockar och tränger sig på.

Våga vägra förkylning!
Lena

Attji prosit!

Av Lena - 27 januari 2016 16:07


Konferensar i Stockholm.


"Bättre skola"



Skolutveckling är riktigt roligt!

Lena



Av Lena - 25 januari 2016 23:20



Måndagar är helt fantastiska nu för tiden.



Klockan 18.00 går jag in i meditation och trans över att få bli alldeles fantastiskt torr och fnasig om händerna efter att ha jobbat och knådat med lera.

Skitig blir jag också!



Men mest...

Rofyllt! Roligt! Skojsigt!

Måndagar är toppen!
Lena


Av Lena - 6 januari 2016 00:35


15 minus grader och vit pudersnö som gnistrade i solen fick oss att trotsa kylan och gå ut i vinterlandet.


Norra berget sprakade av vinter och snön värmde granarna med sitt täcke.


Mira frös som attan i väntan på fikat trots halsdukar och kärlek.



Kaffe och grillade smörgåsar fick oss alla att tina upp inifrån.

Finns inget som är så gott som att fika och äta utomhus! I alla väder!





Nöjda efter att ha trotsat kylan. Frisk luft är tufft! ?

Lena

Av Lena - 3 januari 2016 15:41



Mysteriemössan växer fram bit för bit.

Ett annorlunda sätt att sticka på där mönsterdelar delas ut på Nördicknittings hemsida med några dagars mellanrum.


På instagram hittar jag likasinnade som stickar samma mysteriemössa. Ingen mössa ser dock likadan ut som någon annan.

Har idag fått ledtråd 6, så nu ska stickningen fram igen!

#nördicknitting #mysteriemössan

Kul det här tycker jag.

Lena

Av Lena - 2 januari 2016 01:20



Summerar året 2015. Vad mycket som hänt, mycket som känts och mycket som jag vill minnas i alla mina dagar. Många skratt har jag fått mig även detta år.

Även händelser som är jobbiga och gör ont. Hoppas jag lärt mig något av dessa.


Har precis börjat på det ta årets väg och jag undrar vilka glashala delar den kommer att innehålla, strapatser, våghalsiga beslut, beprövade erfarenheter att ta till, infall, noga övervägda beslut, små hoppsasteg, beslutsamma steg och några mer försiktiga...

Man vet aldrig och tur är väl det!

Gott nytt spännande, dramatiskt, intressant, roligt, fredligt och kärleksfullt år önskar jag er alla därute!

Lena



Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards