Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 14 mars 2013

Av Lena - 14 mars 2013 21:01


Tänk att hon vann med sitt lag Vargarna!  

 

Finaste Ellen, min före detta elev, vann i Wild kids och som belöning fick hon och hennes lagkamrater åka till Afrika och uppleva strapatser på savannen i Tanzania. Vilket äventyr!


I morgonkväll, fredag, är det andra och sista avsnittet från hennes besök i Afrika och jag bänkar jag framför TV:n. Såklart!


Apan Ernst, som egentligen är hunden Miras brottarkompis, får här symbolisera alla vilda djur som barnen i Wild kids får se på sin färd. Ernst är van vid det mesta och ställer gärna upp på fotografering  


 


Jag känner mig så stolt över Ellen och över att hon går på vår skola.


I morgon ska jag med alla mina nuvarande små elever leta på jordgloben och på kartan efter Afrika, för att se var hon varit. Sedan ska vi rita och måla djur och natur från savannen och kanske vi lyssnar på lite musik från Afrika.


Men Ernst får stanna hemma då...


Fröken Lena


 

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards