Lilla Hönshuset

Alla inlägg under mars 2013

Av Lena - 28 mars 2013 15:32

Glad påsk önskar jag alla vänner och bekanta!

Idag tjuvstartade vi lärare och elever färden mot Blåkulla.

Kvasten är trimmad, tuppen är på gång och påskharen har värpt godis till alla barn på vår skola.

Glad påsk!
Påskkärringen Lena

Av Lena - 28 mars 2013 15:32

Glad påsk önskar jag alla vänner och bekanta!

Idag tjuvstartade vi lärare och elever färden mot Blåkulla.

Kvasten är trimmad, tuppen är på gång och påskharen har värpt godis till alla barn på vår skola.

Glad påsk!
Påskkärringen Lena

Av Lena - 26 mars 2013 22:12

 


Underbart väder, tokigheter och skojsigheter under hela lördagen på vår pimpeltävling i stugan. Rikligt med sol och ännu rikligare med alla goda skratt. Nu lever vi tills vi är 100!




 


Däremot inga fina fiskar i pannan denna dag. Den som vann hade nog flest maggot på kroken...



 



Men vad spelar det för roll. Livet lekte. Vi gräddade våfflor, grillade korv, åt godsaker och pimplade med magen istället.


Tyvärr glömde jag kameran i en ficka i stugan så telefonens kort får duga.

 

Jag hade åtminstone tre stora napp!!! Men ingen trodde på mig... 

 

FiskarLena






Av Lena - 21 mars 2013 20:18


Plats!

Sätt dig!

Sätt dig på din stol!

Sätt dig ner en stund!

Sätt dig och vila benen!

Sätt dig och ta en kopp kaffe!

Slå dig ner och känn dig som hemma!


Här har det vilat många rumpor och på en stol kan man få sätta sig på många sätt och med olika anledningar.


Sätt dig ner en stund och njut av dagen!

Lena








Av Lena - 20 mars 2013 21:10

 


Cykelnisse drar åt Hälsingland!




 


Efter att i alla år skött om, reparerat, servat och pysslat om alla cyklar i vår familj och faktiskt genom alla våra tider, så drar Cykel-Nisse iväg. Han söker sig hem till sina rötter i Hälsingland.


Jag kan bara lyckönska alla Hälsingebor och hoppas att de uppskattar att de fått en värdefull guldklimp till sitt landskap. En riktig klippa!

 

Tur att jag hann lämna in min gamla fina cykel för total renovering i höstas! Nu väntar många trevliga cykelmil på min tvåhjuliga kompis i ytterligare ett antal somrar.

 

Lena 


Av Lena - 19 mars 2013 18:21

 


"Du blir aldrig färdig och det är som det ska"

Tranströmer


Farfars pappa och hans bröder gick hit till Sundsvall från Värmland under sågverksindustrins och ungdomens kraftdagar, för att söka sig sin framtid. Han försörjde sig som skomakare. Jag undrar vad han drömde om...

Jag undrar om han hann bli färdig?

Barnbarnsbarnet Lena

Av Lena - 18 mars 2013 22:05



Det är verkligen inte alltid lätt!


Inte om man är en stackars liten hund som har en sticktokig matte i alla fall.... Stackars, stackars!




   


Hur bedrövad kan man se ut??? En äkta toffelhund?


Mira står som paralyserad eller rusar runt för att springa utav sig det hemska rosa plagget som inte passar för en hund.





En hund i ullkläder kan inte vara en lycklig hund. Hjälp!


Men när snålblåsten viner och matte och husse sitter i timmar och pimplar ute på sjön, då vill även Mira ha något så skrämmande och läskigt på sig. I värsta fall. Något som värmer en liten kall hund.  

 

Som detta inte är nog, så retas de där människorna och skrattar i smyg åt en hund som lider över att måsta prova och mannekänga. Stackars, stackars!

 

Matte till en hund i ullkläder.

Lena 


Av Lena - 17 mars 2013 21:13


I helgen har jag kursat i stickning på Cinas garn här i Sundsvall. I flerfärgad patentstickning har jag kursat närmare bestämt. Jätteroligt!


Detta innebär att baksidan blir lika snygg som framsidan på alla plagg, iallafall hos vår fröken Maria. Livfull stickning kan man också kalla detta, tycker jag.


Stickar man med två färger blir det olika färgdominans på avigan och på rätan. Kan bli snyggt om man t ex stickar muddar och viker upp den nedre delen.



 


Nu stickar jag, nu drömmer jag om stickning och nu längtar jag efter min stickning.


Så nu sticker/stickar jag!

Lena 

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards