Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Lena - 28 oktober 2010 22:40

 

- Kliv ur bubblan! Så brukar min arbetskompis säga ibland. Att kliva ur bubblan och titta på allt utifrån. Det är bra nyttigt det.


Jag brukar sätta mig i det tomma klassrummet ibland, på olika stolar, vid olika bord. Titta mig omkring och fundera:

- Vill jag vara elev här?

- Är det här en stimulerande miljö för mig som elev?

- Blir jag nyfiken här?

- Får jag utmaningar?

- Finns det någon som ser mig här?

- Får jag arbetsro?

- Får jag utvecklas som den person jag är här?


Ja, det är nog att kliva ur bubblan. Fast jag har aldrig använt just de orden.


Ur bubblan kan man också kliva när man kommer hem i hallen. Hur ser det ur när man kommer hem till oss? Ser det ut som vi säger "välkommen" eller ser det ut som vi säger "du får gärna städa upp här om du ska ta dig in"? Det kan nog vara både ock man får se, även när man kliver ur den bubblan är jag rädd för....


Jag tror minsann jag just har uttökat mitt vokabulär. Det är också bra nyttigt.


Välkommen ut ur bubblan med mig!

Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards