Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Lena - 26 februari 2013 20:43


Hux flux så blev jag ett helt år äldre! Äldre!  Så hemskt det låter!

Det kom som över en natt, kändes det som.


Man kan se det från flera sidor. Ett år närmare de 100 man sjunger om eller ett år mindre att ströva omkring här i snödrivorna. Hmmmm...


   


Man kan också känna tacksamhet över att återigen få fylla år och bjuda till fest. Att få vara tacksam över detta år då man fått ha roligt, tokigt, stökigt, bökigt, innehållsrikt, knakigt ibland och fullständigt underbart då och då!



 


Det gäller bara att ta sig framåt in i framtiden på lite olika sätt och möta äventyren, skojsigheterna och tråkigheterna på de sätt de förtjänar. Nu tar vi i!



 


Ett sätt är att mumsa på våfflor, hjortronsylt och grädde på Norra berget med syster Yster och två små trevliga gubbar.


 


Ett annat sätt är att njuta av att snön faller av taket av sig själv när det töar.... Hurra!


 


Hux flux blev jag ett år äldre och jag önskar er och mig själv ett gott nytt år!


Lena, gammal som gatan.



Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards