Lilla Hönshuset

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Som ett lapptäcke

Av Lena - 8 augusti 2012 12:43

 


Nu har jag virkat och virkat!

96 olika rutor har jag lyckats få till och nu fattas det bara ytterligare 3 till innan alla olika rutor till min mormorsfilt är färdig för att monteras ihop. Ingen ruta är den andra lik. Spännande!


Har provat att lägga ut dem på bordet.... Ändrar lite... Funderar hur de bäst ska passa ihop och hur de på bästa sätt ska bilda ett snyggt mönster..... Jag vill ju också att några rutor ska sticka ut lite mer....


Plötsligt slår mig tanken! Det här är precis som livet. Man försöker pussla ihop alla delar så gott det går, de ska bilda ett bra mönster som passar ihop men vissa delar ska sticka ut lite mer för att lysa upp tillvaron. Ibland blir det lite tråkigt och då får man röra om bland rutorna. Ibland blir de flera grälla färger alldeles tätt tillsammans. Hops, då får man flytta om lite för att fördela. Ibland....


Ibland kan livet kännas så lätt att leva och ibland är det svårare. Ibland kan det vara riktigt jobbigt också.


Just nu flyttar jag om bland alla rutorna på bordet men även bland rutorna inne i mig själv. Barnen är har blivit vuxna och finns snart utspridda långt, långt borta. I södra Sverige och i Norge. Vi ska snart skjutsa Olivia 100 mil till studier i Lund. Min minsta lilla....... Den sista som flyger ut ur boet.


Så modiga, fina och duktiga barn jag har! Jag känner sån glädje och stolthet! Det gäller bara att flytta om bland rutorna lite, så saknaden inte blir för stor. Jag flyttar, flyttar och byter platser.


Det här blir bra lapptäcken! Till slut. Det vet jag!


Jag flyttar lite till....

Lena

 
 
Cornelia

Cornelia

8 augusti 2012 19:59

Jag gjorde den omvända resan, nästan, när jag var 17 år gammal. Inte riktigt från Lund, men från Vinslöv i norra Skåne till Sundsvall.

Det går fint för tjejen, det tror jag att du kan vara alldeles säker på! Och att de flyttar och står på sina egna ben, ungarna, är ju bara sunt och precis som det ska vara.

Du kommer inte att vara sysslolös, men säkert sakna dem ibland. Tur att det finns telefon och internet!

http://raggsocka1.blogspot.com

Lena

9 augusti 2012 08:31

Ja, hon kommer att klara sig fint och jag med. Tar bara lite tid att ställa in sig. En trevlig tur till Skåne får vi på köpet.

 
skogsnuvan

skogsnuvan

9 augusti 2012 21:32

Så sant så sant. Livet är som rutorna i ett lapptäcke. Inte dumt tänkt alls och fina är de små rutorna du gjort. Men som sagt en del beror på hur man flyttar om dom. Det gäller att prova och prova igen och igen tills man är så nöjd man kan bli. Ska bli roligt att se när det är klart.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

eva e eriksson

10 augusti 2012 09:09

Åhhhhh.....Lena!
Du skriver så fint och så sant.
Precis så är livet, och det är bara att njuta av allt det goda och fina som finns runt om oss!!
Kram från eva e e

 
Lisa

Lisa

13 augusti 2012 15:52

Ja livet ändras hela tiden. Ibland blir det bra, ibland sämre. Man får flytta på sina lappar så det blir som man vill ha det (i bästa fall).

Kram

http://bidrottningen.bloggagratis.se

Lena

13 augusti 2012 23:20

Skönt att kunna påverka sitt liv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 maj 2018 08:32

Frukost i det fria som var tänkt till Prästtjärn men då vägen är avstängd styrde vi kosan upp mot flygfältet. Vid Värptjärn hittade vi denna brygga som vi lånade för vårt frukostbord. Så mysigt att Niklas, Niklas och Olivia hängde med trots t...

Av Lena - 23 december 2017 08:15

Jag tror det kommer att bli en rolig och fröjdefull jul i år igen. Med hjälp av vårt lilla busfrö Siri kommer det inte bli en enda lugn minut. Den busigaste av busiga! 12 veckor söt dvärgschnauzervalp som bara vill busa! Skor och st...

Av Lena - 2 oktober 2017 00:03

Länge sen. En evighet känns det som. Värst är att vi saknar vår lilla Mira så mycket! Vår lilla prinsessa av Kovland och chef för nedre Norrland. Den 13 juni lämnade hon oss för att bli den finaste prinsessan i hundhimlen. Vi är så...

Av Lena - 22 februari 2017 23:06

Vad är väl Lilla hönshuset utan höns? Fantastiskt rolig tid tyckte både Mira och vi andra i familjen med vår lilla hönsflock i trädgården. Men allt har sin tid och plötsligt kände vi att vår tid och ork inte riktigt räckte till. Så höns...

Mod

Av Lena - 1 februari 2017 22:43

Eva har opererats idag. Fått en ny hjärtklaff. Eva är Niklas flickvän. Hon är så liten och späd men ändå så rejält modig och stort tapper! Har inte kunnat tänka på annat än henne idag. Vilken modig tjej! Svärmor Lena ...

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards