Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 26 december 2010

Av Lena - 26 december 2010 19:51


I år fanns önskemål om att jag skulle läsa julevangeliet igen. Såklart jag ställde upp men inte ensam denna gång... Boken "De tre vise männen", vilken jag fick som premie på söndagsskolan 1963, passade bra att dramatisera.


 

De tre kusinpojkarna fick agera de tre vise männen som satt i fjärran östern och såg en ny stjärna på himlen. Fina gåvor tog de med sig på resan när de ridande på kameler gav sig ut i vida världen för att hitta den nya konungen.




I palatset träffade de kung Herodes.......


   


...... och han var inte nådig. En riktig rackare som var en hejare på att luras!


 


Till slut hittade de stallet där kusinerna, som var de ljuvaste Josef och Maria som jag någonsin, satt så förnöjda och lyckliga. Och Jesusbarnet var ju ett allra högst ovanligt barn, det vet vi ju redan. En aning skäggig har han dessutom blivit.


 

Och paket fick denna konstiga varelse sedan under kvällen när den riktige tomten kom.


Hoppas ni alla haft en trevlig och mysig jul!

   Lena


Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards