Lilla Hönshuset

Direktlänk till inlägg 15 juli 2010

Sommarlat!

Av Lena - 15 juli 2010 10:31

 

Sommarlat!


Jag gillar att vara sommarlat! Lite kallt rosé på bryggan, boken om Saltöborna, ett korsord, en hund, en gubbe och gärna tre barn i närheten. Då hinner man inte så mycket mer än att bara vara just sommarlat.


Igår hade hembygdsföreningen "hemvändardag" i Ånäsparken. Så trevligt! Jag satt där och smidde silver bland andra hantverkare. Olivia passade på att smida sin första ring. Kul att även hon är intresserad och vill lära sig. Det är så otroligt roligt och avkopplande att skapa med sina händer. Ibland är det rent nödvändigt för hjärnan att få tänka på annat tror jag.


Många frågade om mina smycken var till salu eller om jag gör på beställning men tyvärr inte. Jag är alldeles för mycket nybörjare och allt tar lång tid för mig att göra. Det blir omöjligt för mig att ta betalt utan att skänka bort till materialkostnad. Vem vill betala min arbetstid?

Nej, jag smider för mitt höga nöjes skull och då främst till mig själv och till mina nära och kära.


Anmälde mig också till en målarkurs i höst..... Hm! I dessa sommarlata tider glömmer jag lätt bort min i vanliga fall ständiga tidsbrist.


Niklas visade bland annat upp sitt examensarbete som han gjorde i Österrike. En spännande utställning om en ny Permobil som dessutom resulterat i en bokrapport.


Niklas kompis Nils Jakobsson ställde ut bilder från vinter- OS och fotbolls-VM där han varit och arbetat som fotograf. Han har hela världens sportarenor som sin arbetsplats. Fantastiskt arbete och fantastiska bilder!


På kvällen avslutades hemvändardagen med pubafton i parken och goda grannar och goda kamrater var på plats. Vilken härlig dag i sommarvärmen.


Sommarlata Lena

 
 
Ingen bild

Anneli

16 juli 2010 18:58

Visst ä det härligt att vara sommarlat! Tidsnog får vi fullt upp! Jag är också lat! Kram på dig, kompis!

 
Ingen bild

Monica G-J

16 juli 2010 20:10

Hej kära vän!
Låter som att du hinner med ganska mycket fast du är sommarlat :) Kanske vi tjejer kan få till en middag innan vi kör igång höstterminen. Saknar er. Ha det nu så gott i stugan och njut av ledigheten och var riktigt lat. Kram

 
av irja

av irja

17 juli 2010 00:58

Kära Lena !!!
Underbart och skönt med sommaensr lata dagar, det behöver man , det måste man unna sig emellan åt ......HA det gott i sommarvärmen,och en trevlig HELG.....KRAM IA......

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Monica G-J

19 juli 2010 09:07

Hej Vännen!
Låter som du hinner med ganska mycket ändå när du är sommarlat. Kanske vi hinner med en träff med flickorna innan vi kör igång i höst. Skulle vara roligt. Hoppas att du har det bra!
Kramar

 
Ingen bild

Maritha Jonasson

19 juli 2010 12:12

Gud va duktig du är Lena! Beundrar dig! När du känner att du börjar bli lite mera "flink" med silversmidet så säg till... här finns en köpare till något av dina verk.

Massor av sommarkramar från lilla mig.

 
oldmolly

oldmolly

19 juli 2010 12:43

Att bara vara räcker gott i denna hetta, tycker jag.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
EvaLena

EvaLena

19 juli 2010 18:22

härlig bild, skulle gärna se dina smides alster oxå. Jag älskar att kika på allt hantverk, får så mycket inspiration då.......kram

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Monica G-J

Monica G-J

19 juli 2010 20:38

Hej Lena!
Gör ett nytt försök att kommentera detta inlägg. Har gjort två försök innan.... Du verkar ha en bra start på lovet och hinner med mycket fast du är "lat". Skulle vara roligt om vi kunde få till en träff med flickorna innan vi kör igång i höst. Många kramar!!

http://-

 
Lena

Lena

19 juli 2010 22:11

Bra att "bara" vara sommarlat! det behöver vi alla :) tids nog blir det jobb igen ;)
Kram kram från en till som är sommarlat! :) /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 maj 2018 08:32

Frukost i det fria som var tänkt till Prästtjärn men då vägen är avstängd styrde vi kosan upp mot flygfältet. Vid Värptjärn hittade vi denna brygga som vi lånade för vårt frukostbord. Så mysigt att Niklas, Niklas och Olivia hängde med trots t...

Av Lena - 23 december 2017 08:15

Jag tror det kommer att bli en rolig och fröjdefull jul i år igen. Med hjälp av vårt lilla busfrö Siri kommer det inte bli en enda lugn minut. Den busigaste av busiga! 12 veckor söt dvärgschnauzervalp som bara vill busa! Skor och st...

Av Lena - 2 oktober 2017 00:03

Länge sen. En evighet känns det som. Värst är att vi saknar vår lilla Mira så mycket! Vår lilla prinsessa av Kovland och chef för nedre Norrland. Den 13 juni lämnade hon oss för att bli den finaste prinsessan i hundhimlen. Vi är så...

Av Lena - 22 februari 2017 23:06

Vad är väl Lilla hönshuset utan höns? Fantastiskt rolig tid tyckte både Mira och vi andra i familjen med vår lilla hönsflock i trädgården. Men allt har sin tid och plötsligt kände vi att vår tid och ork inte riktigt räckte till. Så höns...

Mod

Av Lena - 1 februari 2017 22:43

Eva har opererats idag. Fått en ny hjärtklaff. Eva är Niklas flickvän. Hon är så liten och späd men ändå så rejält modig och stort tapper! Har inte kunnat tänka på annat än henne idag. Vilken modig tjej! Svärmor Lena ...

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards