Lilla Hönshuset

Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Krumelurpiller och Kuckelimuckmeducin

Av Lena - 1 februari 2012 13:30

 


Host, host och host!


Stannar hemma från jobbet idag och hostar här hemma istället. Längtar till stugan, läser en bok och sover.


Tog också en sväng till doktorn och fick lite nya krumelurpiller och kuckelimuckmeducin.


Nackdelen med att ha världens bästa jobb är att man förutom alla gulliga barn också möts av alla deras baciller. Av alla 1000 virusar som härjar i klassrummet, får jag nog 999 av dessa. Mina små elever är mitt i sin intensivaste period av att möta och bygga upp motståndskraft för dessa baciller och därför är de så vanliga just i vårt klassrum. Mina antikroppar har precis tagit slut, då mina egna barn nu blivit vuxna. Så nu håller jag på att bygga upp nytt försvar igen. Men det kostar på och jag trillar hela tiden dit på nya virus, nya virus och nya virus. Alla dessa virus som passerar bland mina små elever.


Idag bygger jag upp motstånd hemma i sängen.

Fröken Lena

 
 
wiper

wiper

1 februari 2012 16:05

Vad kul att du tittade in på min blogg och att du bor i Sundsvall som är min födelsestad. Jag flyttade därifrån 1975. Härlig Norrländsk bakgrund. Vilket häftigt namn du har på bloggen också. Min son är i Sundsvall just nu.

Så sant du sa om detta med hamnen man gråter nästan blod när man ser hur dom har förstört och exploaterat. Dom hade kunnat gjort nåt riktigt fint och bra för alla.

Ha en fin kväll
Mvh
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Lena

1 februari 2012 21:29

Vad kul att du kommer härifrån. Hoppas din son hittar något skojsigt att göra här i stan. Han får iallafall uppleva vinter, då det snöar stora lappvantar just nu.

 
skogsnuvan

skogsnuvan

2 februari 2012 10:01

Så stanna i sängen och krya på dig

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anneli

2 februari 2012 19:39

Krya på dig! Men kom inte tillbaka för tidigt, bacillerna har mobiliserat sig och attackerar alla över 25 år! Vi måste försvara oss! =)

 
Lisa

Lisa

5 februari 2012 13:52

Ja fy vad det är virus som snurrar. Och ännu mer på dagis, känns det som. Jag ser fram emot hösten då lilla M börjar på förskolan å kommer ifrån alla "dagissjukor".

Krya på dig!
Kram

http://bidrottningen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 maj 2018 08:32

Frukost i det fria som var tänkt till Prästtjärn men då vägen är avstängd styrde vi kosan upp mot flygfältet. Vid Värptjärn hittade vi denna brygga som vi lånade för vårt frukostbord. Så mysigt att Niklas, Niklas och Olivia hängde med trots t...

Av Lena - 23 december 2017 08:15

Jag tror det kommer att bli en rolig och fröjdefull jul i år igen. Med hjälp av vårt lilla busfrö Siri kommer det inte bli en enda lugn minut. Den busigaste av busiga! 12 veckor söt dvärgschnauzervalp som bara vill busa! Skor och st...

Av Lena - 2 oktober 2017 00:03

Länge sen. En evighet känns det som. Värst är att vi saknar vår lilla Mira så mycket! Vår lilla prinsessa av Kovland och chef för nedre Norrland. Den 13 juni lämnade hon oss för att bli den finaste prinsessan i hundhimlen. Vi är så...

Av Lena - 22 februari 2017 23:06

Vad är väl Lilla hönshuset utan höns? Fantastiskt rolig tid tyckte både Mira och vi andra i familjen med vår lilla hönsflock i trädgården. Men allt har sin tid och plötsligt kände vi att vår tid och ork inte riktigt räckte till. Så höns...

Mod

Av Lena - 1 februari 2017 22:43

Eva har opererats idag. Fått en ny hjärtklaff. Eva är Niklas flickvän. Hon är så liten och späd men ändå så rejält modig och stort tapper! Har inte kunnat tänka på annat än henne idag. Vilken modig tjej! Svärmor Lena ...

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards