Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Lena - 24 januari 2010 21:39

 

Mexikansk restaurang, kinesisk, thailändsk, libanesisk, italiensk, fransk.....

Världen öppnar sig framför våra fötter där vi står och där vi går.


När jag var liten åt man vid festliga tillfällen, som exempelvis på 50-årskalas och vid begravningar, smörgåsbord på något världshus och möjligtvis en räkmacka då och då på EPA eller en mjukglass på torget. När jag gick i gymnasiet fick Sundsvall sin första hamburgerrestaurang och fast food gjorde sin entré. Spännande!


Nu kan vi snabbt förflytta oss i tid och rum och äta husmanskost från olika länder i varje gathörn. Underbart!



Svensk husmanskost börjar visst bli populärt igen. Dubbelt underbart!


Jag undrar: Vad är egentligen svensk husmanskost? Är det pölsa, pepparrotskött, köttbullar, sill, strömming, lappskojs eller kokt fisk med äggsås?


Kommer våra barn att äta och älska det? "Hurra, idag är det fredag. Då ska vi mysa med kallops, kokt potatis och ett glas sockerdricka."


Jag bara undrar. Vad tror du?

Lena


Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards