Lilla Hönshuset

Alla inlägg under mars 2010

Av Lena - 15 mars 2010 19:56

 

Somliga säger att de har tomtar på loftet. De anser sig då vara lite lätt snurriga och skönt förvirrade tror jag.


Men jag, jag har självaste gubben uppe på loftet. Hotar med att kasta snöboll på mig dessutom den rackarn....


Kom an bara lilla gubben så ska du få se på snöbollskrig!

Du är!


Lena



Av Lena - 14 mars 2010 18:13

En stughelg i Navarn.


Härligt och soligt väder ute på isen i helgen. Frasiga våfflor över öppen eld vid bryggan, pimpling som slutade utan fisk, bastu på kvällen där vi också njöt av massor av radiolyssnande till melodifestivalens final och Timrå som tog sig till slutspel. Hurra!


Faktiskt hade vi nog en hel del blåst också om jag tänker efter..... Vet inte riktigt om det är solens strålar eller spår av blåsten som biter i kinderna nu.


Trevliga kompisar!


Men bäst av allt är nog att Olivia och Peter kom upp.


Söndagsmys hemma i soffan i kväll.

Lena

Av Lena - 11 mars 2010 10:04

Vårt kära kråkpar har inte riktigt fattat att det är vår än. Det kan man ju faktiskt förstå när man tittar in i deras bo, fullt med snö! Stackarna.


Men ute är det plusgrader, snön låter som ett världskrig när den far av taket och några småfåglar har börjat att kvittra därute. Härligt! Termometern har visat plusgrader i flera dagar i sträck och man blir så helt igenom lycklig. Men tittar man i kråkboet, funderar ett tag, så förstår man att de kanske är klokare än vi människor... Detta är bara en försmak av våren.


För våren, den brukar inte komma på riktigt hit till Sundsvall förrän den 5 april. Den är för närvarande och härjar bland kråkorna i Skåne...


Så om 25 dagar kan kråkorna och vi njuta av den riktiga våren. Då är det dessutom annandag påsk och det låter ju lovande! Vilket kurtiserande det ska bli!


Kråkorna i Jokkmokk får vänta ännu längre på våren. Tills i början på maj kan jag tänka mig...


Krrraaaa på er!

Lena

Av Lena - 10 mars 2010 15:18

 

Inte tar man sig runt i Vasaloppet eller på långtur till Sylarna eller Helags på dessa gamla godingar. Nej, knappast nu förtiden!


Men runt på Navarns is är det inga problem att ta sig en tur, stanna lite och fika, pimpla lite eller kanske bara njuta av utsikten eller sola näsan en stund.


Mmmm...

Det är livskvalitet för mig!

Lena

Av Lena - 9 mars 2010 10:45

All denna snö som vi längtade så oerhört efter i november och december, den blev så ofantligt riklig i år. Vi har verkligen fått vår önskan uppfylld, vilket har bidragit till mycket glädje hela vintern. Men nu är vi alldeles kollosalt nöjda på den varan......


Nu njuter vi av takdroppet och solen som är så stark mot det vita, så vi får skrövla ihop ansiktet riktigt rejält för att kunna kisa ut över kung Bores praktfullla dräkt som sakta men säkert sjunker undan.


I Skåne njuter de nu för fulla muggar av de första blommorna i rabatten och att kunna gå ut i trädgården och beskära äppelträden. Lite avundsjuk känner jag mig allt....

Men jag passar ändå på att njuta av att våren äntligen är här även i Norrland med ljudet av takdropp, solen som är så stark mot allt det vita och doften av snö som smälter. Takdropp och vårkänslor.


Dripp, dropp på er alla!

Lena

Av Lena - 5 mars 2010 23:31

Hurra! Nu firar jag att sportlovet börjar.

Lata dagar med sol, pimpling på Navarn och massor av bra böcker fyndade på bokrean. En och annan promenad med hunden skadar förstås heller inte. Efter denna kalla vinter behöver vi röra på oss båda två.


Sportlov på er alla därute!

Lena


Av Lena - 1 mars 2010 19:50


Mmmmm..... Surströmming till middag idag. Vilket bra sätt att förgylla en måndag!

Det både luktar och smakar gott!


Mums fillibabba!

Lena


Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards