Lilla Hönshuset

Alla inlägg under maj 2009

Av Lena - 6 maj 2009 22:43

Tänk att det är 11 år sedan vi köpte våra första dagsfärska kycklingar. Jag pluggade och hade fått ett stipendium av Fredrica Bhremerförbundet, vilket delades ut under lite högtidliga former och där jag förväntades berätta vad jag skulle använda mina pengar till. Några visade en viss häpnad när jag sa att jag skulle bygga hönshus för pengarna. Skojsigt var det!


Hade inte tid att vänta på att friggeboden skulle byggas om till hönshus, så de första små kycklingarna fick bo i en låda i köket första tiden.


11 år sedan Bulten i Bo var tupp och herre över bl a Prillan, Krösa-Maja, Beda Persson och hela svänggänget. Det var tider det, i hönsgården.

Av Lena - 5 maj 2009 22:16

I dessa dagar av regn och rusk trivs Karlsson bäst inomhus.

En liten sväng ut i hönsgården och sedan lockar han på sina hönor och spatserar in igen. Antagligen vill han inte att de ska fördärva sina nytvättade och fina fjäderdräkter. De luktar fortfarande grönsåpa. Mmm.. Himmelska dofter i ett hönshus kan man säga.

Av Lena - 3 maj 2009 21:02

Runt vår tomt har vi ett miniponnystaket! Så måste det nog se ut för de som inte vet hela historien.....


Karin och Per-Arne gillade verkligen våra höns. När Karin bakat sockerkaka blev det fest hos våra kära grannar. Hönsen sträckte på halsarna, fällde vingarna bakåt samt formligen sprang till dukat bord. Mums fillibabba!


Karin och Per-Arne flyttade och vi fick nya trevliga grannar , dock inte såna som bakade åt höns, fast de visste inte hönsen. Så vi fick bygga ett litet hönsstaket runt vår trädgård så att hönsen ska hålla sig på rätt sida kan man säga. Därför ser det ur som att vi har miniponnys i vår trädgård.


Det är trevligt med miniponnys, tycker vi!


Av Lena - 1 maj 2009 21:35

Idag var det riktigt sommarväder och damerna Anna och Britta passade då på att ta årets första sommardopp. Dessutom ingick också pedikyr och massage där. Härligt!

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards