Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Lena - 21 februari 2012 19:34

 


Alla lämnar spår efter sig. Synliga eller lite suddiga. Hur länge håller spåren i sig?


Det beror på förstås.


Jag tänker på spår från gamla släktingar. Mina farmor och farfar minns jag tydligt, speciellt då det var i farfars trygga knä jag knäckte läskoden, hittade bokstaven g i dagstidningen och allt helt plötsligt föll på plats. Jag minns känslan... Jag minns också lugnet i deras kök. Vilka spår! Doften av de rosa pelargonerna i fönstret när jag kikade ut. Är det därför jag älskar dessa blommor idag?


Varje dag lämnar vi spår efter oss. Stora eller små. Tydliga eller flummiga. Bestående eller flyktiga....

Vilka spår lämnade jag efter mig idag? 


Helt klart lämnar semlan till kaffet ikväll ett spår, runt midjan. Men de går trots allt att med lite vilja och svettigt arbete att sudda ut. Sådana spår finns det också.


Mums fillibabba! Vi njuter av semlor ikväll.

Lena


Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards