Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Lena - 17 maj 2010 22:07

 

Jag är för blödig för att ha djur att ansvara för. Jag ger dem mänskliga känslor och lider med dem och för dem när de inte är pigga och krya.


I flera dagar har vår lilla ljusgrå skönhet, med namnet tant Berg, inte haft full kontroll över sitt ena öga. Hon har mest suttit och sovit och ena ögat har hon nu ständigt stängt.


Inte ser hon gobitarna som jag kastar åt henne, inte hinner hon med sina kompisar på alla äventyr i trädgården och för det mesta sitter hon och trycker alldeles för sig själv. Mitt hjärta blöder för henne! Det blöder för en liten höna... Nu förstår ni vad blödig jag är.


Fortfarande kliver hon in och ut ur hönshuset och fortfarande har hon kvar sin plats på pinnen under natten. Men fortsätter detta förlorar hon snabbt i rang och då blir hon nergraderad och därmed hackad i hönsvärlden.


Ikväll kom vi på att vi har hundens ögonsalva med antibiotika kvar sedan hon hade ögoninflammation i höstas, så nu går vår lilla höna under behandling med ögondroppar tre gånger om dagen. Hurra!


Jag håller tummarna och hoppas att blödiga omsorger om vår lilla tant Berg ska göra under.


Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards