Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 3 augusti 2015

Av Lena - 3 augusti 2015 23:29



Jag är Hitmahoa, självplågare....
En fakir som Povel Ramel var närmare bekant med och sjöng om.



Grymt ont och bland det värsta jag varit med om!


Började som värsta tandvärken en oförglömlig Och oändligt lång natt.

Därefter 3 timmar i ett väntrum på tandläkarjouren där jag skruvade mig på stolen och inte kunde sitta stilla på grund av bultande tand, eller vid det här laget värkande käke.

Sedan 2 timmar i tandläkarstolen men munnen gapande i kramp och allehanda verktyg, gummiduk, plåtbricka och annat tingeltangel som ex borrar och filar inuti så gott det nu gick och fick plats.

En tandläkare som lovade att rengöring av den infekterade roten skulle göra susen. Sedan samme tandläkare som när han borrat fram roteländet och som sedan gav upp då han inte kom åt överallt och fyllde igen samt hoppades på det bästa.

Det gjorde jag med!




Väl hemma började jag faktiskt ganska spontant att klättra på väggarna när bedövningen släppte. Dels vanlig tandvärk som var kvar och sedan värk efter allt karvande runt rötterna. Fakirlänsla!

Hitmahoa grät och trodde huvudet skulle sprängas.

En snäll dotter skjutsade in mig till distriktsläkarjouren där jag träffade fantastiska läkaren Eva, som kände medlidande med denna gråtande fakirdam och skrev ut tabletter med trianglar på. Mycket tacksam!!


Idag åter på besök hos på alla sätt förstående och snälla människor på tandvårdscentralen och en ung underbar tandläkare som föreslog att hon skulle öppna på fyllningen igen och försöka göra mer rent!!!

Idag var Hitmahoa bakis av allt knaprande av triangeltabletter hela natten och låg nedsjunken i tandläkarstolen med fötterna i vädret och med spypåsarna på magen. En ganska utmattad person som klart och tydligt uttalade ord som jag aldrig trodde skulle komma ur min mun:

- Dra ut tanden och inget annat! Jag kommer aldrig att göra en rotfyllning igen i hela mitt liv.

Så nu har jag en kindtand mindre, vilken jag inte saknat en endaste minut.

Istället har min varbubbla på kinden blivit allt större men nu ska väl pencillinkuren ta bort den hoppas jag om jag nu har sån tur.

Tuffa dagar som jag hoppas är över nu!

Man uppskattar att vara frisk när man tampats med fakirer.
Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards