Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 24 juli 2015

Av Lena - 24 juli 2015 10:39


En sommar alla pratar om som den sämsta i mannaminne! Dåligt väder!

Man får ta dagen som den kommer och efter lite extrajobb som dök upp och löstes har jag tagit ledigt.

Skönt!

Vi har dock hunnit en del i denna sommar och den är ju inte slut ännu..



Det var den här sommaren vi byggde ny altan åt svärmor och svärfar. Ja, jag byggde inte, men mannen och svågern. Sönerna och dottern också en hel del.

Det blev mycket nöjda svärföräldrar istället för sönderslagna, vilket var farligt nära med en tidigare altan som gjort sitt och hotade med att braka.


Det blev också en sommar då vi firade sonen Peters 30 årsdag tillsammans med nära och kära.

Hur kunde tiden gå så fort? Alldeles nyss var han en ljuvlig liten knatte med glimten i ögat. Nu är han en vuxen man.... Med glimten kvar!




Det blev denna sommar uppehåll just denna födelsedag, så vi kunde ha aktiviteter och upptåg med anknytning till Peter och fira honom utomhus. Och grilla hamburgare förstås. Härligt!

Det var den här sommaren jag bakade egna hamburgerbröd och jag förstår fortfarande inte varför jag aldrig gjort det tidigare. Lätt som en plätt och gott!


Det var den här sommaren vi åkte till härliga familjen Nilsson i vackra Ådal i Höga kusten och Stefan tog ett morgondopp i 14 graders vatten. Burr!


Det var den här sommaren vi fick bryta och bygga upp under bryggan, då isen hade gjort ett kraftjobb under vinterhalvåret. Provisorisk lagning för att vi ska ha glädje av bryggan.


Det var den här sena sommarkvällen vi bakade kakorna vi skulle ta med på vandringen i Skuleskogens naturreservat upp till Slåttdalsskrevan. Goda, men de blev lite våta.....

Skriver mer om den vandringen sen. Nu måste jag upp och hoppa. Det är en ny dag med nya möjligheter som ligger framför mig. Även om det är grått ute.

Ha en bra dag!
Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards