Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 7 juni 2015

Av Lena - 7 juni 2015 22:54



Trots regn och rusk så är ljuset äntligen här. Ljust både på dagen och natten här i Norrland. Det bästa jag vet!

I morse vaknade jag klockan 05.00 av att familjen Kråka hade barnuppfostran på schemat och det trilskades en hel del innan familjen kom till ro. Smög ner till bryggan och bjöd på lite bröd till barnaskaran...



Lyckades till slut somna om trots att solen kittlade mig på kinden och falkfamiljen hade högljudd jakt bland granar och tallar. Drömde fina drömmar om att Mira hade fått valpar.... Det vore nåt för en gammal hunddam på 13 år...

Planteringsdag blev det av denna underbara söndag.



Jord under naglarna, torrfrasiga händer av allt planterande, skitiga brallor och fullkomlig lycka!

Hoppas mina pelargoner känner samma entusiasm som jag när ljuset återvänt.




Nästa projekt är en ny utegrill i stugan. Endast markplattorna där ännu men snart så!

Tills dess njuter jag av ljuset. Det kom visst idag när solen vann över regnväderseländet som varit ett bra tag.



Nu flyttar vi ut!
Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards