Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 3 juli 2014

Av Lena - 3 juli 2014 09:18


Utmaningar och äventyr förgyller.

Vi gick till Slåttdslsskrevan i Skuleskogens nationalpark.


En promenad i skogsmiljö men också över klapperstensfält och ibland enorma rötter.

En lätt djupdykning med platt fall för min del resulterade i ett nytt plåster på ena knät. Typiskt mig!





Uppåt, uppåt, uppåt. På väg mot molnen!


På vissa delar enkelt att gå, andra delar av vägen behöver man ta i lite mer.


Slåttdalsskrevan är värd varje steg. Här ekade Ronja rövardotters vårskri en gång och på 1600-talet fanns riktiga rövare här.


En strålande utsikt över delar av Höga kusten breder ut sig under oss och blir ett panoramafönster för oss i bästa lunchtid. En god sallad, kaffe och snittar med mjukost smakar bra!


Jag stortrivs med mitt sällskap och njuter över att få vara med på vandringen i Skuleskogen.


Vi väljer en annan väg hem och går ner genom den djupa skrevan. Lite längre väg hem men full av tillförsikt och med ny energi blir stegen lätta.



Drygt en mil blev det, kanske 1,5.

Tack till mitt sällskap och tack till naturen för en härlig dag!

Lena



Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards