Lilla Hönshuset

Alla inlägg under april 2013

Av Lena - 7 april 2013 18:16


Ha, ha, ha!

 

Inte lätt att ladda upp inlägg från stugan där vi varken har el eller vidare uppkoppling och täckning. Trodde inte att jag lyckats få till ett inlägg överhuvudtaget på bloggen. Döm om  min förvåning när jag kommer hem och ser att inlägget fanns i två ex men bilden inte en endaste gång.


Nåväl, nu kommer bilden och nu förstår ni nog vad riktig njutning innebär... Ändå var detta före bastun och Mira älskar att basta!


Miras matte, Lena

spa

Av Lena - 6 april 2013 16:40

Efter en dag ute på isen med skidåkning och pimpling kopplar Mira och jag av i det bästa spa vi vet; inne i stugan framför brasan.

Snart är det dags för nästa må-bra-aktivitet, bastu där det sprakar och värmer. Love it!

spa

Av Lena - 6 april 2013 16:39

Efter en dag ute på isen med skidåkning och pimpling kopplar Mira och jag av i det bästa spa vi vet; inne i stugan framför brasan.

Snart är det dags för nästa må-bra-aktivitet, bastu där det sprakar och värmer. Love it!

Av Lena - 4 april 2013 22:59

 


Nu är glada påsken slut, slut, slut.

Påskkärringen jag kastat ut, ut, ut.

Men till nästa år igen

kommer hon som gammal vän.

Ty det har hon lovat!


Tack och lov är allt påskgodis slut nu!!!


Gud, vad jag har ätit, det bara ramlade ner och in.... och jag har mått så gott. Nu är sista helgen på påsklovet här och allvaret börjar pocka på! Byxorna stramar i midjan och tröjan sitter tajt, för tajt.


Eftertankens kranka blekhet drabbar mig och jag smyger långa lovar runt vågen. I morgon! I morgon då ska jag!


Eller nästa dag kanske.

Lena

Av Lena - 2 april 2013 23:24

 


Så blev det! Mitt första alster i tvåfärgad patentstickning. En halskrage till min Olivia.





Och så blev den när den togs på.


Hoppas den värmer fint när blåsten viner kring en go' liten jänta i Lund!


Mamma Lena i Norrland











Av Lena - 2 april 2013 14:29



Fina dagar i solens sken på Navarns is! Avkoppling!


Så roligt att samla stora delar av familjen i vår lilla vik för att pimpla, äta och må gott utomhus i solens sken.


Fisken var dock synnerligen svårtflörtad...



 


Himlen var blå och på vår årliga pimpeltävling nappade trots allt skratten på allt och alla. Vi måste ha hörts vida omkring så inte underligt att fisken höll sig undan kanske.  


   


Aldrig är det så gott att äta som utomhus!


 


Aldrig är det så lätt att skratta i glada vänners sällskap!


 


Alltid finns en plats över för kaffe och kaka.


     



Till slut efter två dagars pimpling fastnade en sik på 6 hg på min krok.

Jag vet inte om det var Mira eller jag som blev gladast...


   



Ett som iallafall är säkert är att genast vi kom hem beställde jag en ny isborr på nätet. Någon måtta får det vara på motionerandet för att få ett litet hål i isen med en dålig borr.


Så fortsättningsvis i år och nästa år kanske vi har fler hål att välja bland och inte något enstaka bara.

Då ska ni få se på greejjer. Massor av fisk!


Storfiskarn Lena 


Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards