Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 23 april 2013

Av Lena - 23 april 2013 22:15

 


Världsboksdagen!


En bokmal som jag, vältrade mig i böckernas värld idag. Jag smittade små elever med valda delar ur flera spännande, roliga, sorgliga och kluriga böcker.


Sedan gick jag på Bokia och köpte två klassiker i ny och snygg tappning. 50 kronor styck kostade dessa en dag som denna. På Bokia firar de också Världsboksdagen med rea på alla pocketböcker. Kul!


Ingenstans, ingenstans i tidningen såg jag dock en enda rad om denna dag.... Vad kan det bero på undrar jag???


Världsboksdagen upprättades 1995 av FN organet UNESCO. Det kanske inte är tillräckligt skrämmande och tråkigt för att tidningarna ska skriva om det. Det måste i så fall bero på att tidningsfolket aldrig öppnar en bok:)


Jag njöt iallafall av denna lite annorlunda dag och på jobbet och i personalrummet pratades det mer om böcker denna dag än vad det vanligtvis brukar göra. Jag fick några tips kan jag säga.


Jag firar Världsboksdagen med att hoppa i säng med en riktig goding; Sommarhuset av Anna Fredriksson. Ja, och så lilla gubben och Mira förstås...


Lev väl!

Lena


Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards