Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Lena - 5 mars 2013 20:51



Trädgård är för mig friskvård!

Allt påtande, planterande, odlande och skördande hjälper oss att må bra. Man får vara kreativ, gräva och arbeta med sin lust och sina händer och det ger oss vila. 


I väntan på att min trädgård ska tina fram under sagolika mängder snö, planterar jag om och skär ner mina pelargoner. Hårdhänta tag med kraft som till slut ger fina och välmående växter.


     


Mina finaste krukor! Gamla och ärvda.



Jag undrar hur många händer som tummat på dessa, tagit bort gammal jord och fyllt på ny igen. Tryckt till runt växten för att ge stadga. Vattnat lagomt. Kanske farmors smala fina händer. Jag minns hennes pelargonfönster och hur det doftade när jag stod på kökssoffan och tittade ut mellan blommor och blad.


 


Vackra, viljestarka, tåliga och livfulla. Jag älskar mina pelargoner!



Idag har jag skött om min själ bland krukor och jord när jag grävde och fyllde. Är det kanske detta som kallas mindfulness?


Vad vet jag

Lena 



Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards