Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Lena - 4 juli 2012 22:32



Det sägs att varje resa man gör lämnar något kvar inom en.

Likadant är det med böcker.

Varenda en lämnar ett avtryck:

en känsla, en insikt, eller ett nytt sätt att se på saker och ting kanske.


Sommar för mig, betyder mer tid till att sjunka in i en bok och låta tiden rinna..... Men det måste också vara en bok värd att läsa och som jag vill göra min resa tillsammans med.


Har precis läst "Någonstans inom oss" av Kajsa Ingermansson och andra men fristående delen "Lärjungen" av Hjort & Rosenfeldt samt "Tre sekunder" av Roslund & Hellström. De två sista var verkligen superbra om man gillar deckare. Den första är mer en bra "tänka-efter-bok". Alltså tre bra böcker!


Vad skulle jag nu välja i bokhyllan?? Icke, picke, pö... Har ju en massa..... som jag inte läst...... men ingen..... föll mig i smaken!


Därför slutade mina val därhemma med att jag åkte till bokhandeln och frossade istället! Härligt! Här föll nästan allt mig i smaken! 


  



Välj 4 och betala för 3! Hurra, det passade mig perfekt. Fast jag vet att det är billigare på nätet. Men jag ville ha mina böcker NU! Då är bokhandeln mycket bättre. Här och nu.


Jag kom hem med:

"HOTELLET i HÖRNET av BITTER och LJUV", en debutroman av Jamie Ford med fina recensioner.

"Porto Francos väktare", den tredje boken av Ann Rosman. En deckare jag längtat efter sedan jag läst de två första av henne. Hon är bra.

"Den femte årstiden" också en deckare av Mons Kallentoff. Har läst honom tidigare.

"Änglavakter", den tredje deckaren av Kristina Ohlsson. Har läst de två första tidigare. Också bra.


Tre deckare och en roman. Vem skulle jag nu börja med? Icke, picke, pö..... Svårt igen.


    


Gick här hemma och funderade, luktade på nyponrosorna som blommar så fint nu och till slut kunde jag betämma mig i detta lustfyllda val.


Tog en kopp kaffe och satte mig med boken i skuggan under vildvinet på altanen och njöt.


Jag önskar mig själv God Läslycka!

Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards