Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Lena - 3 juni 2012 22:26

 


Koltrastungarna har växt på sig och börjat få lite vingpennor för att så småningom kunna ge sig ut på stora äventyr i vida världen. Men inte är de vackra....... Inte ännu.


Hemma i Lilla Hönshuset ligger nu Donna Summer på de sex ägg vi köpte åt henne från Sollefteå igår på rasfjäderfäklubbens träff. Tina Turner sitter nu ensam överst på sittpinnen och smyger då och då ner ett ägg hos sin kompis för att hon ska ta över och agera surrogatmamma.  


Lyckligtvis anade vi att vi skulle få fler ägg än vi ville i ruvningsredet, så avelsäggen har vi märkt med ett kryss och de övriga plockar vi bort för att äta till frukost.


Regnig och kylig helg men jag har ägnat en hel del tid till att ge respons i mina små elevers skrivböcker innan det är dags att ta hem dessa och ta sommarlov. Lite positiva kickar och ett och annat litet gott råd att tänka på. Då passar det nästan bra med lite dåligt väder. Fast nu får det vara nog snart på både dåligt väder och hemarbete.


Ska bli spännande att se koltrastboet nästa gång vi far till stugan. Jag ser inte riktigt hur många de är men jag vet att det låg 4 ägg där.


Ha en trevlig vecka! Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards