Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Lena - 9 maj 2012 21:06

 


Fjällvråken seglar högt däruppe i skyn och spanar ner på vår lilla bygd. Anar han hur stor världen är? Vem kan föreställa sig allt det väldiga? 


Idag har vi firat Europadagen på skolan. Jag och min klass tilldelades Spanien och jag hälsade alla små elever i klass 1 välkomna till skoldagen som matador. Mustachen kliades väldiga men lockade till många skratt....


Vi studerade Picasso, vilken är spanior, och hans tavlor i kubism. Därefter skapades det i stort och smått i klassrummets alla hörn. Små Picassokopior där vi målade i hans stil.


Sedan räknade vi på spanska, tittade på karta och jordglob, lyssnade till en spansk folksaga, lärde oss enkla spanska fraser och slutligen dansade vi loss till Las Ketchups spralliga och roliga hit. En härlig dag!


Europadagen ger mig mersmak på att ut och resa! Hola!

Fröken Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards