Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 6 maj 2012

Av Lena - 6 maj 2012 20:27


Underbar sol men tyvärr lite kall vind idag trots allt. Struntade i alla måsten inomhus, la dem på hög, och tog istället itu med arbetet i trädgården. Härlig mylla i näsan, i händerna och under naglarna! 


Dillpionerna sprängde sig upp ur jorden idag. De var nog lika glada för solens värmande strålar som jag.




Aklejan solade sig och njöt. Jag gjorde min vårliga grovrensning i rabatterna. Sedan brukar växterna slåss med varandra om bästa platsen och ogräset får i bästa fall inte så stor plats.


Jag älskar perenner som kommer tillbaka år efter år, breder ut sig och tar plats. På våren ser det ut att bli lite glest men nu skjuter det upp växter varje dag och snart är det fullt, fullt, fullt.


 


Bosse Rappne lärde mig en gång att blanda lika delar koskit och barkmull och sedan slå det över rabatterna varje vår. Det har jag gjort i flera år nu och jorden är nu porös och härligt mullrik att arbeta med. Växterna gillar den också. Dessutom får vi naturlig gödsel av fritt strövande höns som burrar sig och vältrar sig runt i rabatterna. Hurra!


Härliga vår, tack för att du är här!

Lena, med jord under naglarna. Tur det finns nagellack  

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards