Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Lena - 15 mars 2012 19:39

   


Prinsessa av Kovland och chef för nedre norrland!


Även här i Jönköping kliver hon enkelt, självklart och graciöst upp på tronen. Redo för alla som vill ha lite kärlek. Hon har massor av den i överflöd och delar gärna med sig av den.

- Världen här är jag!


'


Men i morgon kommer det att blåsa rejält runt öronen! Mer än här, i värsta Jönköpingsstormen!!!!!

Så är det för en hund som är så rädd, så rädd. Och en matte som också är så rädd, så rädd......


Imorgon ska Mira sövas för att skrapa tandsten och dra två tänder. Hon måste!


Tyvärr har varken hon eller jag de bästa erfarenheter sedan hon sövdes förra gången och tog bort livmodern. Hon var tvungen då också och det blev så bra till slut. Men mycket läskigt var det! Bästa veterinärer var det också men vad hjälper det när man är liten och så mattig och hussig......





 


Det här är livet Mira älskar, bland höns och kycklingar. Det bästa hon vet! Även i stadsparken i Jönköping hittade hon några kompisar förra helgen.









- Hallå där! Ska vi ha lite rajtan tajtan?


Den här tuppen är nog uppvuxen utan en äkta dvärgschnauzer, en prinsessa och chef för nedre norrland. Han fattade ingenting!









- Matte, jag litar på dig!


Hoppas jag gör det rätta valet. Jag litar på de bästa veterinärerna och längtar till i morgonkväll. Då är det över. 


Matte Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards