Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Lena - 1 februari 2012 13:30

 


Host, host och host!


Stannar hemma från jobbet idag och hostar här hemma istället. Längtar till stugan, läser en bok och sover.


Tog också en sväng till doktorn och fick lite nya krumelurpiller och kuckelimuckmeducin.


Nackdelen med att ha världens bästa jobb är att man förutom alla gulliga barn också möts av alla deras baciller. Av alla 1000 virusar som härjar i klassrummet, får jag nog 999 av dessa. Mina små elever är mitt i sin intensivaste period av att möta och bygga upp motståndskraft för dessa baciller och därför är de så vanliga just i vårt klassrum. Mina antikroppar har precis tagit slut, då mina egna barn nu blivit vuxna. Så nu håller jag på att bygga upp nytt försvar igen. Men det kostar på och jag trillar hela tiden dit på nya virus, nya virus och nya virus. Alla dessa virus som passerar bland mina små elever.


Idag bygger jag upp motstånd hemma i sängen.

Fröken Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards