Lilla Hönshuset

Alla inlägg under december 2011

Av Lena - 11 december 2011 15:29

Grattis Johan Edin!


Med spänning följde vi din sprint i världscupen. Vi höll tummarna och kände oss stolta över dig. Tänk att Kovlandskillen Johan Edin är med ute i stora världen och tävlar i sprint i världscupen Davos. Fantastiskt!


Suportrarna Lena och Stefan/ Kovland

Av Lena - 8 december 2011 22:10

 


Vardagsglädje...


Jag var på en trevlig fest i lördags och då kom det sig så, att vi började prata om vardagsglädje och att vara nöjd i sin vardag. Att det faktiskt kan vara rätt enkelt! Men berikande!



Idag är jag vardagsglad över:

  • att vår Nobelafton på skolan blev så glad, lyckad och högtidlig
  • att alla barnen med stolthet och allvar tog emot sitt diplom
  • att några av de små viskade tyst i mitt öra, att de inte kunde klura ut vilket pris de skulle få, eftersom de tyckte att de var så bra på alla förmågor som uppmärksammades
  • att jag fick detta förtroende i örat
  • att jag har världens underbaraste arbete
  • att jag har så tokroliga arbetskompisar

Diplom ger vi till alla barn och vi ser då till några förmågor som är viktiga inom skolan.
Nämligen förmåga till:
samarbete
kommunikation
kreativitet
reflektion
ansvar
 
Dessa förmågor arbetar vi pedagoger aktivt  med för att hjälpa barnen att utveckla på ett bra sätt. Förstår ni då vad lycklig en fröken blir när en liten kille på 8 år viskar små ord till fröken, att han tycker att han har alla dessa förmågor......                                                                                                                                                               
 God natt från en vardagsglad fröken.

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards